|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere fiziki ortamın önemli bir unsuru olan toprağın oluşumunu, gelişimini tanıtmak ve toprak problemlerini tanıtmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toprakların bir yerden diğerine nasıl ve niçin değiştiğini ve bu değişikliklerin çevre üzerinde yarattığı sonuçları açıklayabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toprak farklılıklarından oluşan bölgesel farklılıkları tespit edebilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toprağın problemlerini tespit edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilir |
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toprak, Toprak Coğrafyası, Toprak Coğrafyası Ve Coğrafya Toprak Oluşumunda Anakaya Ve Kimyasal Çözülme Toprak Oluşumunda Topografya, Organizma Ve Zaman Pedojenik Süreçler, Toprak Profilinin Özellikleri, Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler, Toprak Horizonu, Toprak Tekstürü, Toprak Tipleri Ve Coğrafi Dağılışı, Türkiye’de Toprak Tipleri Ve Toprak Kullanımı, Erozyon Ve Toprak Koruma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toprak Nedir? Toprak Coğrafyası Nedir? | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Toprak Coğrafyası Ve Coğrafya | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Toprak Oluşumunda Anakaya Ve Kimyasal Çözülme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Toprak Oluşumunda Topografya, Organizma Ve Zaman | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Pedojenik Süreçler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Toprak Profilinin Özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Toprak Horizonu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Toprak Tekstürü | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Toprak Tipleri Ve Coğrafi Dağılışı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Türkiye’de Toprak Tipleri Ve Toprak Kullanımı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Erozyon Ve Toprak Koruma | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atalay, Ġ. 1982 Toprak Coğrafyası, Ege Üniv. Yay No:8, İzmir | |
2 | Mater, B. 2009. Toprak Coğrafyası, Çantay Kitapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |