Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 208 - COĞRAFYA

Kodu: COG 208 Adı: TOPRAK COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere fiziki ortamın önemli bir unsuru olan toprağın oluşumunu, gelişimini tanıtmak ve toprak problemlerini tanıtmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toprakların bir yerden diğerine nasıl ve niçin değiştiğini ve bu değişikliklerin çevre üzerinde yarattığı sonuçları açıklayabilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Toprak farklılıklarından oluşan bölgesel farklılıkları tespit edebilir PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Toprağın problemlerini tespit edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilir PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme.
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toprak, Toprak Coğrafyası, Toprak Coğrafyası Ve Coğrafya Toprak Oluşumunda Anakaya Ve Kimyasal Çözülme Toprak Oluşumunda Topografya, Organizma Ve Zaman Pedojenik Süreçler, Toprak Profilinin Özellikleri, Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler, Toprak Horizonu, Toprak Tekstürü, Toprak Tipleri Ve Coğrafi Dağılışı, Türkiye’de Toprak Tipleri Ve Toprak Kullanımı, Erozyon Ve Toprak Koruma
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Toprak Nedir? Toprak Coğrafyası Nedir? Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 Toprak Coğrafyası Ve Coğrafya Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
3 Toprak Oluşumunda Anakaya Ve Kimyasal Çözülme Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 Toprak Oluşumunda Topografya, Organizma Ve Zaman Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
5 Pedojenik Süreçler Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
6 Toprak Profilinin Özellikleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
7 Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler I Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Toprak Profil Gelişiminde Rol Oynayan Faktörler II Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
10 Toprak Horizonu Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
11 Toprak Tekstürü Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
12 Toprak Tipleri Ve Coğrafi Dağılışı Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
13 Türkiye’de Toprak Tipleri Ve Toprak Kullanımı Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
14 Erozyon Ve Toprak Koruma Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atalay, Ġ. 1982 Toprak Coğrafyası, Ege Üniv. Yay No:8, İzmir
2 Mater, B. 2009. Toprak Coğrafyası, Çantay Kitapevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 112