|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TALİP KURŞUNCU (kursuncut@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında öğrencilere strateji, jeostrateji ve jeopolitik kavramlarının öğretilmesi, konuyla ilgili literatürde geniş yer tutan teorilerin öğretilmesi ve Türkiye ile bazı örnek ülkeler açısından jeopolitiğin yerinin aktarılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası sistemi etkileyen temel çatışma noktalarının analizlerini yapar. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Coğrafyanın ülkelerin dış politikasına olan etkisini bilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Jeopolitik ve jeostratejik konularında kritik soruları ve sorunları analiz eder ve jeopolitik teorilerle açıklar. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Jeopolitik ve jeostratejik perspektifleri ve boyutları anlar |
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Strateji Tanımı ve Stratejinin Tarihsel Gelişimi, Jeostratejinin Tanımı, Kapsamı ve Unsurları, Jeopolitiğin Tanımı, Unsurları ve Tarihsel Gelişimi, Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Öncesi ve Soğuk Savaş Dönemi, Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Sonrası Dönem, Jeostrateji ve Jeopolitiğin Ülke Dış Politikalarındaki Yeri, Örnek Ülkelerin Dış Politikalarında Jeostrateji ve Jeopolitiğin Yeri, Türk Dış Politikasında Jeostrateji ve Jeopolitiğin Yeri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Strateji Tanımı ve Stratejinin Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Tartışma |
2 | Jeostratejinin Tanımı, Kapsamı ve Unsurları | Anlatım, Tartışma |
3 | Jeopolitiğin Tanımı, Unsurları ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Tartışma |
4 | Jeopolitiğin Tanımı, Unsurları ve Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Tartışma |
5 | Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Öncesi ve Soğuk Savaş Dönemi | Anlatım, Tartışma |
6 | Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Öncesi ve Soğuk Savaş Dönemi | Anlatım, Tartışma |
7 | Genel Tekrar | Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Sonrası Dönem | Anlatım, Tartışma |
10 | Jeopolitik Teoriler: Soğuk Savaş Sonrası Dönem | Anlatım, Tartışma |
11 | Jeostrateji ve Jeopolitiğin Ülke Dış Politikalarındaki Yeri | Anlatım, Tartışma |
12 | Örnek Ülkelerin Dış Politikalarında Jeostrateji ve Jeopolitiğin Yeri | Anlatım, Tartışma |
13 | Türk Dış Politikasında Jeostrateji ve Jeopolitiğin Yeri | Anlatım, Tartışma |
14 | Türk Dış Politikasında Jeostrateji ve Jeopolitiğin Yeri | Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karabulut, B. (2013), Strateji Jeostrateji Jeopolitik. Ankara: Barış Kitap | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 5 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 5 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 171 |