|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere Türkiye tarım coğrafyası ile ilgili konular anlatılmaktadır. Türkiye’de tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Türkiye’de tarım faaliyetleri ile fiziki koşullar arasındaki ilişkiler, Türkiye’de tarım yöntemleri, Türkiye’nin tarım bölgeleri, Türkiye tarımının başlıca sorunları konuları üzerinde durulmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşulları anlatabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşulları analiz yapabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’de tarım faaliyetlerinin özellikleri, Türkiye’de genel tarım politikaları, Türkiye’de uygulanan tarım yöntemleri, Ürün üretimi, Türkiye’de tarımsal kalkınma, Türkiye tarımının başlıca sorunları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı ve programı hakkında genel bilgi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Tarımsal faaliyetler ve önemi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Tarımı etkileyen doğal faktörler: topoğrafya - iklim –toprak özellikleri ve su kaynakları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Tarımı etkileyen beşeri faktörler: nüfus - mülkiyet, kooperatifler - sermaye - krediler – devlet destekleri, tarım sigortaları - pazar - pazarlama -ulaşım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Tarımı etkileyen beşeri faktörler: tarımsal girdi kullanımı; tohum, gübreleme, zirai mücadele, sulama, mekanizasyon | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Başlıca tarım yöntemleri: kuru tarım, sulamalı tarım, iyi tarım uygulamaları, başlıca tarım yöntemleri: organik tarım. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Dünya tarım alanları ve kullanımı, Türkiye’de tarımın tarihsel gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tarımın önemi ve Türkiye’nin dünya tarımsal üretimindeki yeri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Türkiye’de tarım faaliyetlerine etki eden fiziki ve beşeri coğrafya faktörleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Türkiye’de arazi kullanımında tarımın yeri ve tarımsal üretim metodları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Türkiye tarım politikaları: planlı dönem öncesi (1920-1959) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Türkiye tarım politikaları: planlı kalkınma dönemi (1960-2004) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Türkiye tarım politikaları: Avrupa Birliği süreci (2005 - +) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Türkiye’nin uluslararası tarımsal ilişkileri ve Avrupa Birliği ortak tarım politikası (OTP), Türkiye tarım havzaları modeli. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TÜMERTEKİN, E., 1994. Ekonomik Coğrafya. İst.Üniv. Ed. Fak. Yay. No:2926, İstanbul. | |
2 | ATALAY, İ., 2001. Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya. Meta Basımevi, İzmir. | |
3 | KARABAĞ, S. ve ŞAHİN, S., (Editör:Cemalettin Şahin), 2003. Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. | |
4 | DOĞANAY, H., 1994. Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No:767, K. Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:39, Erzurum. | |
5 | GÖNEY, S., 1979. Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları-I. İst. Üniv. Yay. No:2600, Coğr. Enst. Yay. No:110, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 5 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |