|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilere Türkiye tarım coğrafyası ile ilgili konular anlatılmaktadır. Türkiye’de tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Türkiye’de tarım faaliyetleri ile fiziki koşullar arasındaki ilişkiler, Türkiye’de tarım yöntemleri, Türkiye’nin tarım bölgeleri, Türkiye tarımının başlıca sorunları konuları üzerinde durulmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşulları anlatabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşulları analiz yapabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye’de tarım faaliyetlerinin özellikleri, Türkiye’de genel tarım politikaları, Türkiye’de uygulanan tarım yöntemleri, Ürün üretimi, Türkiye’de tarımsal kalkınma, Türkiye tarımının başlıca sorunları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tarımın tarihsel süreçleri ve Türkiye'de tarım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Türkiye’nin tarımsal bölgeleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Türkiye’de tarımsal bölgelerin dağılışında etkili fiziki koşullar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Türkiye’de tarımsal bölgelerin dağılışında etkili beşeri koşullar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Türkiye’nin genel tarım politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Tarım yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Ekstansif tarım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enansif tarım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Tarımsal ürün üretimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Tarımsal ürünlerin değerlendirilmesi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Tarımsal ürünlerin pazarlanması | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Türkiye’de tarımsal kalkınma | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Türkiye tarımının başlıca sorunları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Avrupa Birliği (AB) üyelik sürecinde Türkiye Tarımı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TÜMERTEKİN, E., 1994. Ekonomik Coğrafya. İst.Üniv. Ed. Fak. Yay. No:2926, İstanbul. | |
2 | ATALAY, İ., 2001. Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya. Meta Basımevi, İzmir. | |
3 | KARABAĞ, S. ve ŞAHİN, S., (Editör:Cemalettin Şahin), 2003. Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. | |
4 | DOĞANAY, H., 1994. Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No:767, K. Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:39, Erzurum. | |
5 | GÖNEY, S., 1979. Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları-I. İst. Üniv. Yay. No:2600, Coğr. Enst. Yay. No:110, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |