Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 402 - COĞRAFYA

Kodu: COG 402 Adı: TARIM COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, öğrencilere Türkiye tarım coğrafyası ile ilgili konular anlatılmaktadır. Türkiye’de tarım faaliyetlerinin başlıca özellikleri, Türkiye’de tarım faaliyetleri ile fiziki koşullar arasındaki ilişkiler, Türkiye’de tarım yöntemleri, Türkiye’nin tarım bölgeleri, Türkiye tarımının başlıca sorunları konuları üzerinde durulmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye Tarım faaliyetlerini etkileyen fiziki koşulları anlatabilir PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkiye Tarımsal faaliyetleri etkileyen beşeri koşulları analiz yapabilir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme.
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Tarımsal ürünlerin pazarlanması üzerindeki etmenleri açıklayabilir. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye’de tarım faaliyetlerinin özellikleri, Türkiye’de genel tarım politikaları, Türkiye’de uygulanan tarım yöntemleri, Ürün üretimi, Türkiye’de tarımsal kalkınma, Türkiye tarımının başlıca sorunları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tarımın tarihsel süreçleri ve Türkiye'de tarım Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 Türkiye’nin tarımsal bölgeleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
3 Türkiye’de tarımsal bölgelerin dağılışında etkili fiziki koşullar Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 Türkiye’de tarımsal bölgelerin dağılışında etkili beşeri koşullar Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
5 Türkiye’nin genel tarım politikaları Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
6 Tarım yöntemleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
7 Ekstansif tarım Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Enansif tarım Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
10 Tarımsal ürün üretimi Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
11 Tarımsal ürünlerin değerlendirilmesi Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
12 Tarımsal ürünlerin pazarlanması Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
13 Türkiye’de tarımsal kalkınma Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
14 Türkiye tarımının başlıca sorunları Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
15 Avrupa Birliği (AB) üyelik sürecinde Türkiye Tarımı Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 TÜMERTEKİN, E., 1994. Ekonomik Coğrafya. İst.Üniv. Ed. Fak. Yay. No:2926, İstanbul.
2 ATALAY, İ., 2001. Genel Beşeri ve Ekonomik Coğrafya. Meta Basımevi, İzmir.
3 KARABAĞ, S. ve ŞAHİN, S., (Editör:Cemalettin Şahin), 2003. Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
4 DOĞANAY, H., 1994. Türkiye Ekonomik Coğrafyası. Atatürk Üniversitesi Yay. No:767, K. Karabekir Eğitim Fak. Yay. No:39, Erzurum.
5 GÖNEY, S., 1979. Türkiye Ziraatinin Coğrafi Esasları-I. İst. Üniv. Yay. No:2600, Coğr. Enst. Yay. No:110, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 7 35
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 7 35
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 6 48
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 192