|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, ilişki içindeki iki temel faktörün incelenmesi yoluyla Siyasi Coğrafya alanına bir giriş yapmaktadır: Mekansal konum ve politik karar alma. Küresel ve ulusal ölçekten verilen güncel örnekler ile bu ilişkileri incelemek dersin temel amacıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Siyasal iradenen mekana yansıması ve ontolojik bir varlık olarak devlet kurumunun diğer siyasal iradeler ile kurduğu ilişkilerin inceleyebilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Uluslararası ilişkilerin üzerine oturduğu teorilerin ortaya koyabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Uluslararası güncel ilişkiler arasında ilişki kurma becerisini kazanır. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders pek çok anahtar konuya tarihsel bir bakış açısı katarak zamanın önemi üzerinde de durmaktadır. Ele alınacak konular şunlardır: Jeopolitik, devlet topraklarının ve sınırlarının gelişimi, hükümetlerin rolü, toprak iddialarının değerlendirilmesi ve bölgesel ve yerel ölçekteki siyasi etkinliklerin karmaşıklığı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 2 | Siyasal Coğrafyanın Tanımı Kapsamı ve Önemi, jeopolitik ve jeostrateji kavramları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 3 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: alan | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 4 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: alan | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 5 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: biçim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 6 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: biçim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 7 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: sınırlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Siyasal Coğrafyada statik faktörler: sınırlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 10 | Beşeri faktörler bakımından özel konum | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 11 | Konumla ilgili teoriler: heartland, limland, | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 12 | Türkiye'nin sınırları ve sınırların tarihçesi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 13 | Türkiye'nin sınırları ve sınırların tarihçesi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 14 | Türkiye'nin konumu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | HUNTINGTON, S., 2006, Medeniyetler Çatışması, Vadi Yayınları, İstanbul | |
| 2 | BRZEZINSKI, Z., 2005, Büyük Satranç Tahtası, İnkılap Kitabevi | |
| 3 | DONNAN, H., WILSON, T.M., 2002, Sınırlar – Ulus Devletin Uçları, Ütopya Yayınları | |
| 4 | ARI, T., 2008, Uluslararasi İlişkiler Teorileri, MKM yayınları | |
| 5 | FOUSKAS. V., 2004, Balkanlar Ortadoğu Kafkasya – Soğuk Savaş Sonrası ABD Politikaları, | |
| 6 | Günel, K. (2008) Coğrafyanın Siyasi Gücü, Çantay Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 75 | ||