|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, ilişki içindeki iki temel faktörün incelenmesi yoluyla Siyasi Coğrafya alanına bir giriş yapmaktadır: Mekansal konum ve politik karar alma. Küresel ve ulusal ölçekten verilen güncel örnekler ile bu ilişkileri incelemek dersin temel amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasal iradenen mekana yansıması ve ontolojik bir varlık olarak devlet kurumunun diğer siyasal iradeler ile kurduğu ilişkilerin inceleyebilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası ilişkilerin üzerine oturduğu teorilerin ortaya koyabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uluslararası güncel ilişkiler arasında ilişki kurma becerisini kazanır. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders pek çok anahtar konuya tarihsel bir bakış açısı katarak zamanın önemi üzerinde de durmaktadır. Ele alınacak konular şunlardır: Jeopolitik, devlet topraklarının ve sınırlarının gelişimi, hükümetlerin rolü, toprak iddialarının değerlendirilmesi ve bölgesel ve yerel ölçekteki siyasi etkinliklerin karmaşıklığı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantasyon | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Siyasal Coğrafyanın Tanımı Kapsamı ve Önemi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Siyasal Coğrafya’da Alan | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Devlet nedir? Yönetim ve Örgütlenme olarak devlet tipleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Şekilsel ve alansal açıdan devlet tipleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Sınırlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Siyasal Coğrafya’da Ekoller (Alman Ekolü) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Coğrafya’da Ekoller (İngiliz Ekolü) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Siyasal Coğrafya’da Ekoller (Amerikan Ekolü) | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Soğuk Savaş Dönemi ABD ve SSCB jeopolitik açılımları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Uluslar arası siyasi ve askeri organizasyonlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Soğuk Savaş Sonrası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Küreselleşme çağında siyasi coğrafta | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | HUNTINGTON, S., 2006, Medeniyetler Çatışması, Vadi Yayınları, İstanbul | |
2 | BRZEZINSKI, Z., 2005, Büyük Satranç Tahtası, İnkılap Kitabevi | |
3 | DONNAN, H., WILSON, T.M., 2002, Sınırlar – Ulus Devletin Uçları, Ütopya Yayınları | |
4 | ARI, T., 2008, Uluslararasi İlişkiler Teorileri, MKM yayınları | |
5 | FOUSKAS. V., 2004, Balkanlar Ortadoğu Kafkasya – Soğuk Savaş Sonrası ABD Politikaları, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 5 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |