|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BEYDA SADIKOĞLU (beydasadikoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere bilimsel düşünmeyi öğretmek, gerçek dünya problemlerini bilimsel araştırma problemlerine dönüştürmeyi ve bunu bilimsel bir format ile ortaya koymalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Araştırma tasarımı oluşturabilir, rapor yazabilir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma, Veri toplama, Yöntemler, Verilerin Analizi, Araştırmanın Yazımı, Sorunlar ve Sınırlılıklar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Coğrafyanın ve Bilimin sınıflandırılması | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 2 | Araştırma yöntemleri | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 3 | Akademik çalışmalarda Varsayım-Kuram oluşturma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 4 | Coğrafi araştırmalarda aşamalar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 5 | Araştırmalarda Sorunun tanımlanması Coğrafi sorun nedir? Amaç nedir? Coğrafi olay ne nerede niçin? | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 6 | Araştırma tasarımı yapma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 7 | Araştırmalarda kavramsal çerçeve, literatür oluşturma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırmada veri toplama ve değerlendirme teknikleri | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 10 | Veri kaynaklarını tanımlama-sınıflandırma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 11 | Arazi gözlemleri: niteliksel—niceliksel ölçmeler Teorik çalışmalar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 12 | Coğrafyada Alan Çalışmaları: Gözlem, izleme, fotoğraflama, kayıt etme görüşme formları ve anket hazırlanması uygulanması | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 13 | Anket, derinlemesine görüşme | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 14 | Referans gösterme ile ilgili genel kurallar | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 15 | Araştırma teklifi yazma, Rapor ve sonuç yazma | Makale ve Kitap Eleştirisi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Yıldırım, Ali., Şimşek, H., 2004 Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (4. Baskı), Seçkin Yayınevi, Ankara. | |
| 2 | Barzun, J., Graff, H.F., 2001, Modern Araştırmacı, TÜBITAK, Ankara | |
| 3 | BaŞ, T., 2003, Anket (3. Baskı), Seçkin, Ankara | |
| 4 | Seyidoğlu, H., 2000, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı (8. Baskı), İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 156 | ||