|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çevre sorunları konusunda duyarlılık geliştirme ve çevre sorunlarının çözümüne katkı yapacak altyapı geliştirme | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çevre sorunlarını tanımlayabilmelir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çevre sorunların çözümü için oluşturulan organizasyonları ve faaliyetleri tanımlayabilmelir. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sürdürülebilir insan faaliyetlerini, sürdürülebilir olmayanlardan ayırt edebilmelir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Nüfus ve Çevre arasındaki ilişki, Çevre sorunların, Çevre Ekonomisi, Çevrenin korunması, Çevre Politikaları, Çevrecilik | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Nüfus, Gelişme ve Çevre | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Çevre ve Çevrebilim, | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | İnsan-Çevre İlişkileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Çevre Sorunlarına genel bakış | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Toprak sorunları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Hava kirliliği | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Flora-Fauna Sorunları, | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kültürel Çevre’de değişme ve sorunlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Çevre Ekonomisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Çevrenin Uluslararası Boyutlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | Çevrecilik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Çevre Yönetimi ve Örgütlenme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 14 | Türkiye’de Çevre Politikaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 15 | Çevre Kanun ve yönetmelikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Berkes, F., KıĢlalıoğlu, M., 2003, Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi,İstanbul. | |
| 2 | Carson, R., 1962 Silent Spring.,Houghton Mifflin Company, Boston, New York | |
| 3 | Görmez, Kemal. 1997. Çevre Sorunları ve Türkiye. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
| 4 | Güney, Emrullah. Çevre Sorunları. Hatiboğlu. Ankara. | |
| 5 | Yücel, Muzaffer. 2000. Çevre Sorunları. Çukurova Üniversitesi yayını No: 109. Adana | |
| 6 | Berkes, F., Kışlalıoğlu, M., 2007, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbu | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 101 | ||