|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre sorunları konusunda duyarlılık geliştirme ve çevre sorunlarının çözümüne katkı yapacak altyapı geliştirme |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevre sorunlarını tanımlayabilmelir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre sorunların çözümü için oluşturulan organizasyonları ve faaliyetleri tanımlayabilmelir. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sürdürülebilir insan faaliyetlerini, sürdürülebilir olmayanlardan ayırt edebilmelir. |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nüfus ve Çevre arasındaki ilişki, Çevre sorunların, Çevre Ekonomisi, Çevrenin korunması, Çevre Politikaları, Çevrecilik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nüfus, Gelişme ve Çevre | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Çevre ve Çevrebilim, | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | İnsan-Çevre İlişkileri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Çevre Sorunlarına genel bakış | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Toprak sorunları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Hava kirliliği | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Flora-Fauna Sorunları, | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel Çevre’de değişme ve sorunlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Çevre Ekonomisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Çevrenin Uluslararası Boyutlar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Çevrecilik | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Çevre Yönetimi ve Örgütlenme | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Türkiye’de Çevre Politikaları | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Çevre Kanun ve yönetmelikleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Berkes, F., KıĢlalıoğlu, M., 2003, Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi,İstanbul. | |
2 | Carson, R., 1962 Silent Spring.,Houghton Mifflin Company, Boston, New York | |
3 | Görmez, Kemal. 1997. Çevre Sorunları ve Türkiye. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
4 | Güney, Emrullah. Çevre Sorunları. Hatiboğlu. Ankara. | |
5 | Yücel, Muzaffer. 2000. Çevre Sorunları. Çukurova Üniversitesi yayını No: 109. Adana | |
6 | Berkes, F., Kışlalıoğlu, M., 2007, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbu | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 101 |