Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / COG 213 - COĞRAFYA

Kodu: COG 213 Adı: ÇEVRE SORUNLARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü COĞRAFYA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEJDET ÖZBERK (nozberk@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çevre sorunları konusunda duyarlılık geliştirme ve çevre sorunlarının çözümüne katkı yapacak altyapı geliştirme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çevre sorunlarını tanımlayabilmelir. PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çevre sorunların çözümü için oluşturulan organizasyonları ve faaliyetleri tanımlayabilmelir. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme
PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sürdürülebilir insan faaliyetlerini, sürdürülebilir olmayanlardan ayırt edebilmelir. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme.
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme.
PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme
PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme
PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme
PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Nüfus ve Çevre arasındaki ilişki, Çevre sorunların, Çevre Ekonomisi, Çevrenin korunması, Çevre Politikaları, Çevrecilik
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nüfus, Gelişme ve Çevre Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Çevre ve Çevrebilim, Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
3 İnsan-Çevre İlişkileri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
4 Çevre Sorunlarına genel bakış Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Toprak sorunları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
6 Hava kirliliği Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
7 Flora-Fauna Sorunları, Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Kültürel Çevre’de değişme ve sorunlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
10 Çevre Ekonomisi Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
11 Çevrenin Uluslararası Boyutlar Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
12 Çevrecilik Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
13 Çevre Yönetimi ve Örgütlenme Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
14 Türkiye’de Çevre Politikaları Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
15 Çevre Kanun ve yönetmelikleri Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Berkes, F., KıĢlalıoğlu, M., 2003, Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitabevi,İstanbul.
2 Carson, R., 1962 Silent Spring.,Houghton Mifflin Company, Boston, New York
3 Görmez, Kemal. 1997. Çevre Sorunları ve Türkiye. Gazi Kitabevi. Ankara.
4 Güney, Emrullah. Çevre Sorunları. Hatiboğlu. Ankara.
5 Yücel, Muzaffer. 2000. Çevre Sorunları. Çukurova Üniversitesi yayını No: 109. Adana
6 Berkes, F., Kışlalıoğlu, M., 2007, Çevre ve Ekoloji, Remzi Kitabevi, İstanbu
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 3 9
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 3 9
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 3 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 4 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 101