|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Avrupa Birliğinin kuruluşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak, AB politikaları ve sonuçlarını kavramak, AB-Türkiye ilişkileri ve etkileri konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Avrupa Birliğinin gelişimi ve politikalarını bilebilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | AB-Türkiye ilişkileri ve etkilerini kavrayabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-12 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| AB politikaları ve Türkiye | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Avrupa Birliğinin kuruluşu-gelişimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 2 | Avrupa Birliği ve Avrupa coğrafyası | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 3 | Avrupa Birliği kriterleri:Siyasal kriterler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 4 | Avrupa Birliği kriterleri: Ekonomik kriterler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 5 | Avrupa Birliği’nin sosyo-ekonomik yapısı | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 6 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri: Siyasal boyut | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 7 | Türkiye-Avrupa Birliği ilişkileri: Ekonomik boyut | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Avrupa Birliği Bölgesel politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 10 | Türkiye ve AB Bölgesel Politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 11 | Avrupa Birliği Çevre politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 12 | Avrupa Birliği Turizm politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 13 | Avrupa Birliği Tarım politikaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 14 | Avrupa Birliğinde Sanayi ve Ticaret | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 15 | Avrupa Birliği Bölgesel Projeleri ve Türkiye | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | GEHLER, Michael, 2003, Avrupa Birliği, İnkılap yayınevi, İstanbul | |
| 2 | ŞEN, F 1998: “Avrupa Birliği Türkiye ilişkilerinin turizm sektörü üzerindeki etkileri”I. Turizm Şurası, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 140 | ||