|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ İMAMOĞLU (aliimamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin doğal afetlerin önemi, çeşitleri, özellikleri ve dağılışları konusunda bilgi sahibi olmalarının sağlanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğal çevre sorunu olarak afetleri tanıyabilme ve önemini kavrayabilme |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-11 Coğrafi konuları, sistematik bir yaklaşımla ele alma, araştırma ve sunma becerisi |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mekanda meydana gelen olaylar arasında ilişki kurabilme ve yorumlayabilme |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım ve kavramlar, Afet çeşitleri, Doğal afetler, Beşeri afetler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanım ve kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Tanım ve kavramlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Afet Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Doğal Afetler | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Heyelanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Depremler ve volkanlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Çığlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Don olayları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Sel-taşkın olayları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Dolu, tipi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Kuraklık | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Fırtına, sis | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Doğal orman yangınları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Yıldırım | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | K. SMITH, Enviromental Hazards, Assessing Ring and Reducing Disaster, Second Edition, 1996, London | |
2 | Cemalettin ŞAHİN. Türkiye Afetler Coğrafyası, Gazi Üniversitesi Yayın No:172, Gazi Eğitim Fakültesi Yayın No:21, 1991,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 6 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 140 |