|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, iklim ve yeryüzü şekilleri arasındaki ilişkiler kavratılarak onların morfo-klimatik bölgeler kapsamında buzul, buzulçevresi, kurak ve yarı kurak bölgelerdeki yerşekillerinin oluşum ve gelişimleri konusunda bilgilenmelerinin sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İklime bağlı olarak gelişen topografya şekillerini tanıyabilme, oluşumlarını yorumlayabilir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. PÇ-2 Coğrafya biliminin temel terimlerini kavrama ve coğrafi terminolojiyi yerinde kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kuaternerdeki iklim değişmelerinin farklı topografya şekillerinin gelişimleri üzerindeki etkilerini kavrayabilme ve değerlendirebilir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-8 Sahip olduğu bilgi ve becerileri laboratuvar ve arazi çalışmaları ile bütünleştirebilme PÇ-9 Coğrafil verilerin toplanması, yorumlanması, değerlendirilmesi ve akademik yayın haline getirilmesi sürecinde bilimsel etik değerlere uygun hareket etme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanım ve kavramlar * Kurak ve yarıkurak bölgelerdeki yer şekilleri * Glasyal bölgelerdeki yer şekilleri * Periglasyal bölgelerdeki yer şekilleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, tanım, kavramlar, kaynaklar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kurak ve yarıkurak bölgelerin jeomorfolojisi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Kurak ve yarıkurak bölgelerin sınırlandırılması | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Şekillendirici faktörler ve süreçler | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Relief | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Badland, Pedimentler ve pedimentasyon | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Topografya şekillerinin gelişimi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Glasyal jeomorfoloji | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Glasye ve glasye buzu | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Glasyasyon ve glasye tipleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Glasyal topografya şekilleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Glasyal aşınım şekilleri ve glasyal depolar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Periglasyal topografya şekilleri | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Periglasyal aşınım devresi | Anlatma ve Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erinç,S (2001) Jeomorfoloji-II. Der Yay. İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 3 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 112 |