|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | COĞRAFYA | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATMA BETÜL URHAN (betulurhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA BETÜL URHAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; teorik ve politik çerçevede yerel ve bölgesel kalkınmanın nasıl gerçekleşeceğine ilişkin temel stratejilerin öğrenilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Şehircilik, Şehirleşme ve Şehircilik Tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kentleşme ve Kent Kuramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kentsel Dönüşüm, Kentsel Koruma ve Türkiye ve Avrupa Birliğinde Mekansal Planlama Kavranlarını Öğrenir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ekonomik büyüme ve kalkınmaya ilişkin göstergeler. Bölgesel kalkınma teorileri, stratejileri ve araçları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve içeriğine ilişkin bilgi verilmesi. Bölge Kavramının tanımı. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 2 | Bölge türleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 3 | Büyüme ve kalkınma. Kalkınmanın değişen doğası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 4 | Kalkınmanın göstergeleri ve ölçülmesi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 5 | Kalkınmanın sınıflandırılması ve coğrafyası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 6 | Kalkınma teorileri: Klasik yaklaşımlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 7 | Kalkınma teorileri: Alternatif yaklaşımlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kalkınma stratejileri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 10 | Sanayileşme stratejileri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 11 | Bölgesel kalkınma politikası. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 12 | Türkiye’de bölgesel kalkınma politikalarının evrimi. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 13 | Türkiye’de uygulanan bölgesel kalkınma politikası araçları. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 14 | Türkiye’de bölgesel eşitsizlikler. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 15 | Türkiye’de bölgesel farklar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ankara Ünıversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Coğrafya Bölümü, Prof. Dr. Nuri Yavan Ders Notları. (erişim: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=9463) | |
| 2 | Tümertekin E. ve Özgüç N. (2015) Ekonomik Coğrafya Küreselleşme ve Kalkınma, Çantay Kitabevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 75 | ||