|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET UÇAR (mehmet.ucar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin “Şehirciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi, kentleşme kavramı, kentlerin kuruluş özellikleri, plan, planlama kavramları, planlama süreci, şehir ve bölge planlama kavramları, kentsel koruma, kentsel tasarım, kentsel dönüşüm, kentsel yeşil alan kavramlarını” derslerinde gördükleri konuları; ödev, anlatım, proje, anket, alan çalışması vb. şeklinde uygulamalı olarak pekiştirmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Şehircilik, Şehirleşme ve Şehircilik Tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kentleşme ve Kent Kuramları Hakkında Bilgi Sahibi Olur |
PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kentsel Dönüşüm, Kentsel Koruma ve Türkiye ve Avrupa Birliğinde Mekansal Planlama Kavranlarını Öğrenir |
PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-7 Mekan ve mekanı oluşturan fiziki ve beşeri unsurlar arasında ilişki kurabilme ve bu ilişkileri yorumlayabilme becerisi PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şehirciliğin tanımı ve tarihsel gelişimi, kentleşme kavramı, kentlerin kuruluş özellikleri, plan, planlama kavramları, planlama süreci, şehir ve bölge planlama kavramları, kentsel koruma, kentsel tasarım, kentsel dönüşüm, kentsel yeşil alan kavramları ve tüm bu konularla ilgili, ödevler yapma, örnek proje geliştirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Şehirciliğe Giriş | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
2 | Şehirciliğin Evrimi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
3 | Şehirciliğin Tarihçesi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
4 | Kent Kuramları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
5 | Kent Kuruluş Şemaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
6 | Kentlerin Kuruluş Nedenleri ve Yerleşme Biçimini Etkileyen Faktörler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
7 | Kentleşme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Plan-Planlama-Şehir ve Bölge Planlama | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
10 | Türkiye’de Mekansal Planlama Sistemi- İmar Planları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
11 | Avrupa Birliğinde Mekansal Planlama | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
12 | Kentsel Tasarım | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
13 | Kentsel Koruma | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
14 | Kentsel Dönüşüm | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
15 | Kentsel Yeşil Alan Planlaması | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA, Dr. Ebru MANAVOĞLU Prof. Dr. Veli ORTAÇEŞME, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü (Ders Notları), 2015, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |