|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | COĞRAFYA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET UYSAL (ahmetuysal@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, Ekonomik Coğrafya dersinin uzantısıdır ve Türkiye’deki güncel ekonomik sorunların analiz edilmesi amacını taşımaktadır. Sorunlar analiz edilir ve çözüm önerileri tartışılırken, sorunların nedenleri de ortaya konmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye ekonomisinin temel sorunlarını ortaya koyabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye ekonomisinin sorunlarını analiz edebilme becerisini kazanabilir. |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-4 İnsan-mekan etkileşiminin tespitinde yararlanılan başlıca araştırma yöntem ve tekniklerini kullanabilme, bu etkileşimin ifadesinde kullanılan görsel araçları (tablo, grafik, harita) vb hazırlayabilme ve gerekli araç gereçleri yazılımları kullabilme. PÇ-6 Disiplinler arasındaki çalışmaların önemini kavrama, bilgi ve becerilerini diğer disiplinlerle paylaşabilme ve ortak projelerde değerlendirebilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Temel bir ekonomik sorun olarak bölgesel dengesizliğin analiz edebilme becerisi kazanabilir |
PÇ-1 Coğrafya biliminde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma PÇ-3 Coğrafya bilimi kapsamında mekanı doğal ve beşeri özellikleriyle tanıma, mekanın kullanımından kaynaklanan sorunları tespit edebilme, çözüm önerisi sunabilme. PÇ-10 Bölgesel dengesizlik, iklim değişikliği, kentleşme, küreselleşme, sürdürebilirlik, göç, çevre sorunları gibi konuları geniş bir bakış açısı ile yorumlayabilme PÇ-13 Toplumsal sorumluluk ve mesleki etik bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Milli gelir ve gelir dağılımı, yatırımların sektörlere göre dağılımı, bölgesel eşitsizlik, özelleştirme, dış ticaret yapısı, ekonomik krizler ve bunların coğrafi nedenleri ve Türkiye ekonomisinin Dünya ekonomisi içindeki yeri gibi konular ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oryantasyon | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Türkiye’de milli gelir ve gelir dağılımı sorunu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Türkiye’de kamu ve özel kesim yatırımları sorunu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Türkiye’nin dış ticaret yapısı ve buna bağlı sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Bölgesel dengesizlikler | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Türkiye’nin dış / iç borç ve kronik diğer sorunları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Kayıt dışı ekonomi ve enflasyon sorunları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | KIT’ler ve özelleştirme sorunları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Türkiye’de yaşanan ekonomik krizlerin temel nedenleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Türkiye ekonomisinde sektörel sorunlar | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Dış ekonomik ilişkiler sorunu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Yeni ekonomik düzene uyum sorunları I | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Yeni ekonomik düzene uyum sorunları II | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | KEPENEK, Yakup, YENTÜRK, Nurhan, 2000 Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 11. Baskı, İstanbul | |
2 | KAZGAN, Gülten,1997, Küreselleşme ve Yeni Ekonomik Düzen, Altın Kitaplar, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |