Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / ULS322 - ULUSLARARASI İLİŞKİLER

Kodu: ULS322 Adı: ULUSLARARASI TERÖRİZM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UMUT YUKARUÇ (umutyukaruc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
İLHAN ARAS,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı terörizm giriş ve siyasi şiddet konusunda temel bilgileri vermektedir. Günümüzde tehdit oluşturan grupların ideolojisi, nasıl organize oldukları ve bunlara nasıl karşı konulacağı konusunda temel bilgileri vermeyi amaçlamaktadır. Bu ders gelecekteki ve vatandaşlara güncel güvenlik ortamındaki ana meseleleri stratejik olarak düşünebilmeleri için gerekli olan kavramsal araçları ve çerçeveyi sunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Terörizmin tarihteki seyrini öğrenebilir PÇ-2 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir.
PÇ-3 Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Günümüzde terörizmin özelliklerini ve uluslararası ilişkiler açısından etkilerini kavrayabilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
PÇ-12 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Terör örgütlerinin yapıları ve eylemlerine ilişkin analiz kabiliyetini geliştirebilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Devletlerin ve uluslararası örgütlerin terörizmle mücadeleye yönelik stratejilerini öğrenebilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Terörizm ile uluslararası hukuk arasındaki ilişkiyi kavrayabilir PÇ-6 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir.
PÇ-7 Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir.
PÇ-11 Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders liberal demokratik devletlere karşı özel bir tehdit olarak duran terörizmin gelişmesini, motivasyonlarını, stratejisini, yöntemlerini ve sonucunu incelemeyi hedeflemektedir
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin kapsamı, konuları, kaynakları, yöntemi, yükümlülükleri. Kısa Giriş. Anlatım, tartışma
2 Terörizm nedir? Tanımlamalar ve Sınıflandırmalar Anlatım, tartışma
3 Terörizmin Tarihsel ve İdeolojik Gelişimi Anlatım, tartışma
4 Yerel ve Uluslararası Terörizmin Kökenleri Anlatım, tartışma
5 Taktikler, Silahlar ve Hedefler Anlatım, tartışma
6 Küreselleşme-ulus devlet-terörizm Anlatım, tartışma
7 Uluslararası Terörizm ile Mücadele ve Uluslararası Hukuk Anlatım, tartışma
8 Ara Sınav
9 Terörizm ve Medya İlişkisi Anlatım, tartışma
10 Terörizm-Din İlişkisi Anlatım, tartışma
11 Terörizmin Etnik Temelleri Anlatım, tartışma
12 Terörizm ve Sol İdeolojiler Anlatım, tartışma
13 Terörizm ve Sağ İdeolojiler Anlatım, tartışma
14 Terörizmin Devletler Tarafından Kullanımı Anlatım, tartışma
15 Siber Terörizm Anlatım, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Mesut Hakkı Caşin, Uluslararası Terörizm, Nobel, 2008
2 • Schmid, Alex (2004). ’Terrorism – The Definitional Problem’, Case Western Reserve Journal of International Law, 36(2-3), 375-419
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 11 33
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 1 4 4
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150