|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere çeşitli Japonca eğitim videoları izlettirilerek, onların Japonca ve Japon kültürü hakkında bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Videolar okul, market, okul gezisi gibi günlük hayatla ilgili gerçek konuşma ortamlarını kapsamaktadır. Böylelikle öğrenciler doğal dil kullanımının yanında Japonya’daki yaşam hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Japonca ve Japon kültürü hakkında bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Japonca dinleme ve konuşma becerileri artar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca eğitim videoları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “Hantai no koto o iu” videosunun izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
2 | “Hantai no koto o iu” videosu ile ilgili alıştırma ve uygulamaların yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
3 | “Hantai no koto o iu” videosu ile benzer içerikte videoların izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
4 | “Kurabete iu” videosunun izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
5 | “Kurabete iu” videosu ile ilgili alıştırma ve uygulamaların yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
6 | “Kurabete iu” videosu ile benzer içerikte videoların izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
7 | Genel tekrar | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | “Riyū o hanasu” videosunun izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
10 | “Riyū o hanasu” videosu ile ilgili alıştırma ve uygulamaların yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
11 | “Riyū o hanasu” videosu ile benzer içerikte videoların izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
12 | “Keiken o hanasu” videosunun izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
13 | “Keiken o hanasu” videosu ile ilgili alıştırma ve uygulamaların yapılması | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
14 | “Keiken o hanasu” videosu ile benzer içerikte videoların izlenmesi | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kokusai Kōryū Kikin (The Japan Foundation), 2007, DVD de Manabu Nihongo Erin ga Chōsen! Nihongo Dekimasu Vol. 3, Bonjinsha, Japan. | |
2 | Oka, M., 2009, Tobira Gateway to Advanced Japanese Learning Through Content and Multimedia, Kuroshioshuppan, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |