|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin sözcük dağarcıklarının arttırılması amaçlanmaktadır. Ders N2 seviyesi sözcükleri kapsamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sözcük dağarcıkları artar. |
PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar. PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japonca sözcükler ve tümce içindeki kullanımları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki adları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
2 | Çiçek adları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
3 | Coğrafya ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
4 | Evren ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
5 | Balık adları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
6 | Tahıl adları | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
7 | Genel tekrar | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası ilişkiler ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
10 | Savaş ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
11 | Politika ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
12 | Ticaret ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
13 | Endüstri ile ilgili sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
14 | Tekstil ile ilgili Sözcükler | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatma, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Matsuda, H. ve diğ., 2009, Kotoba no Renshū-chō “Tēma Betsu Chūkyū kara Manabu Nihongo” no Kanji-Goi Renshū, Kenkyūsha, Japan. | |
2 | Nelson, N. A., 1999, Shinpan Neruson Kan- Ei Gakushū Jiten, Tuttle Publishing, China. | |
3 | Nishiguchi, K., 2007, 3-kyū-hen Reibun de Manabu Kanji to Kotoba, Suriiēnettowāku, Japan. | |
4 | Kitahara, Y., 2002, Meikyō Kokugo Jiten, Taishūkan Shoten, Japan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |