|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÜMMÜHAN SÂRE ÇİFTÇİ (u.sareuslu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kullanımdaki Japoncayı doğal ve akıcı bir şekilde kullanabilme yetisi kazandırma. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kullanımdaki Japoncanın temel özelliklerini anlarlar. |
PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Kullanımdaki Japoncayı akıcı bir şekilde konuşabilirler. |
PÇ-9 Japonca ve Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Çeşitli ortamlara göre Japonca kullanabilme yetisi kazanırlar. |
PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kullanımdaki Japoncayı olay örnekleri üzerinde çalışarak öğrenme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | “…teru, …teku, …toku, …cha, …ja, …kya”nın kullanımı | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
2 | “…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
3 | “…tatte, …datte, …tte, …te” nin kullanımı | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
4 | “…nn” nin kullanımı, “henka shita kotoba” | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
5 | “Joshi no shōryaku” ve “tanshuku ku” örnekleri | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
6 | “kimari monku” ve “kurikaeshi” yapıları | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
7 | “aimai hyōgen” ve “gojyun no henka” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
8 | Ara Sınav | |
9 | “kaiwa wo susumeru” ve “hanashi wo kiridasu” teknikleri | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
10 | “kotaeru” ve “hannō wo minagara hanasu” ile ilgili konuşma yöntemleri | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
11 | “aizuchi” ve “tashikameru” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
12 | “shuchō wo tsutaeru” ve “o-rei wo iu, ayamaru” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
13 | “monku woiu” ve “kotowaru” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
14 | “mōshide wo kotowaru” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
15 | “toikakeru” ile ilgili diyaloglar | Anlatma, okuma ve diyalog uygulamaları |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tomisaka, Yoko, 2005, Nameraka Nihongo Kaiwa, Tokyo: Aruku Kuroshio Shuppan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD, DVD, video |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 11 | 22 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |