|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | JAPON DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GONCA VAROĞLU (goncavaroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Japonca | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Japon Dili ve Edebiyatı alanında, bilimsel ve mesleki olgunluğa eriştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanıyla ilgili bilimsel araştırma ve inceleme yapmayı öğrenir. |
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-13 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mesleki alanında bilgi ve beceri geliştirirler. |
PÇ-16 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar. PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Edindikleri bilgi ve beceri sayesinde hayata karşı özgüven geliştirirler. |
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler. PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar. PÇ-17 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Japon Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel araştırma yapabilmeleri için gerekli temel kural ve yöntemlerin öğretimi. Bilimsel araştırmaya yönelik bireyleri hazırlama. Bireysel çalışma yöntemi ve rapor hazırlama tekniklerinin bireylere kazandırımı. Japon Dili ve Edebiyatı alanında yaptırılan bilimsel araştırmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
2 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
3 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
4 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
5 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
6 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
7 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
10 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
11 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
12 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
13 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
14 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
15 | Bilimsel araştırma. | Bireysel çalışma yöntemi, Rapor hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert A. Day. 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Çeviren: Gülay Aşkar Altay) . Ankara: Tubitak. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, makaleler, bilgisayar, projeksiyon, CD |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |