Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / YBD-101 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: YBD-101 Adı: YABANCI DİL I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEVZAT KALAY (nevzat@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelerek Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak A1 İngilizce seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çeşitli sosyal içeriklerden seçilen metinleri kavrayıp İngilizce dil bilgisi kuralları içerisinde cümle kurabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Kendini basitçe tanıtabilir ve temel selamlaşma ifadelerini kullanabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Aile ve arkadaşları hakkında basit bilgiler verebilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Bir nesnenin fiyatını sorup anlayabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Saatin kaç olduğunu sorup yanıtlayabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-6 Geniş zamanda cümleler kurabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-7 Basit içerikli bir telefon görüşmesi yapabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-8 günlük hayatta sık kullanılan temel ifadeleri kullanabilir. PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geniş zaman, sıfatlar, zamirler, zaman edatları, tekil-çoğul isimler, isimler, sayılar, meslekler, ülkeler, diller ve milliyetler, kendini tanıtma, başkasını tanıtma, aile, spor, yiyecek ve içecek, saati söyleme, alfabe, telefonda konuşma, günler, günlük ifadeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 "To be"fiili, tanışmalar Anlatım - Soru Cevap
2 "To be"fiili, tanışmalar Anlatım - Soru Cevap
3 Şahıs Zamirleri, his/her, Ülkeler Anlatım - Soru Cevap
4 Şahıs Zamirleri, his/her, Ülkeler Anlatım - Soru Cevap
5 "To be"fiili olumsuz ve soru, Meslekler Anlatım - Soru Cevap
6 "To be"fiili olumsuz ve soru, Meslekler Anlatım - Soru Cevap
7 İyelik ' s takısı, have/has, Aile Anlatım - Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İyelik ' s takısı, have/has, Aile Anlatım - Soru Cevap
10 Geniş Zaman (1), Diller ve Milletler, Spor, Yiyecek ve İçecekler Anlatım - Soru Cevap
11 Geniş Zaman (1), Diller ve Milletler, Spor, Yiyecek ve İçecekler Anlatım - Soru Cevap
12 Geniş Zaman (2), Sıklık zarfları, Saatler, Günler Anlatım - Soru Cevap
13 Geniş Zaman (2), Sıklık zarfları, Saatler, Günler Anlatım - Soru Cevap
14 Soru kelimeleri, Nesne zamirleri, İşaret Zamirleri (Tekil), Sıfatlar Anlatım - Soru Cevap
15 Soru kelimeleri, Nesne zamirleri, İşaret Zamirleri (Tekil), Sıfatlar Anlatım - Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Soars, L., Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Öğrenci Kitabı. (5. Baskı). Oxford: Oxford University Press.
2 Soars, L., Soars, J., & Marifield, S. (2019). Headway Beginner: Çevrim içi çalışma şifresi. Oxford: Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, bilgisayar, çevirim içi çalışma platformu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 24
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 16
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
Vize için çevirim içi çalışma 2 6 12
Final için çevirim içi çalışma 2 6 12
Toplam İş Yükü 60