|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERÇİN ÖZZADE (eozzade@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MELTEM KARATAŞ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin kişisel bilgiler hakkında temel düzeyde İngilizce iletişim kurabilmelerini ve somut ihtiyaçlarının giderilmesini amaçlayan günlük konuşma ifadelerini anlayıp kullanabilir hale gelerek Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programına uygun olarak A1 İngilizce seviyesine ulaşmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çeşitli sosyal içeriklerden seçilen metinleri kavrayıp temel seviyede İngilizce cümle kurabilir. |
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Günlük yaşam ile ilgili cümleler kurup, paragraf yazabilir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Evinin konumunu açıklayabilir ve basit yön talimatları verebilir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Hobileri ve ilgi alanlarıyla ilgili konuşabilir ve arkadaşlarıyla eğlenme amaçlı planlar yapabilir. |
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Geçmişi hakkında basit düzeyde cümle kurabilir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Temel seviyede kıyafetlerle ilgili konuşabilir. |
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman, gelecek zaman, yer ve zaman edatları, yeterlilik kipi 'can/can't', sıfatlar, zarflar, ricada ve teklifte bulunma, miktar belirleyiciler, ev eşyaları, meslekler, serbest zaman etkinlikleri, mevsimler, yiyecek ve içecekler, restoranda sipariş verme, renkler, kıyafetler, ulaşım, yer-yön tarifi, günlük konuşmalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | there is/are, yer edatları, yer- yön tarifi. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
2 | 'to be' fiilin geçmiş zaman hali, aylar, sıra sayma sayıları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
3 | geçmiş zaman, zaman ifadeleri, evin bölümleri ve eşyaları. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
4 | geçmiş zaman: düzenli ve düzensiz fiiller. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
5 | zarflar, fiil+isim, sıfat+isim. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
6 | ricada ve teklifte bulunma. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
7 | boş zaman etkinlikleri. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | like/ would like, miktar belirleyiciler: some/ any. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
10 | alışveriş, yiyecek-içecek, sipariş verme. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
11 | şimdiki zaman, renkler, kıyafetler. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
12 | şimdiki zaman ve geniş zaman. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
13 | şimdiki zaman ve geniş zaman. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
14 | gelecek zaman, ulaşım. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
15 | genel tekrar. | Görsel ve sözlü anlatım, rol yapma, soru cevap, ikili çalışma, grup çalışması, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway Beginner Student's Book, Oxford University Press, Fourth Edition. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, tahta, bilgisayar, slaytlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 66 |