Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-207 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-207 Adı: TOPRAK BİLGİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİL İBRAHİM OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin toprak oluşumunu, toprakta bulunan kaya ve mineraller ile onları oluşturan elementleri tanımasını, toprak özellikleri arasında ilişkiler kurabilmesini, toprağın kalitesini artırabilmek için hangi uygulamaların yapılması gerektiğini toprak koşullarına göre belirleyebilmesini sağlamak, toprağın bitki yetiştirme ortamı olarak rolünü öğrenmesini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toprak tekstürü, strüktürü ve önemini kavrayabilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Toprak oluşumunda etkili olan fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçleri inceleyebilme PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Toprak organik maddesi ve organik madde döngüsünü inceleyebilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Toprak biyolojisinin genel kavramlarını açıklayabilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Toprağı oluşturan unsurları, toprağın dinamik yapısı, fiziksel, kimyasal ve biyolojik çevre ile olan ilişkisini tanımlayabilme olanağı bulacaktır. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Toprağın tanımı, toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, toprağın morfolojisi, toprağı oluşturan inorganik maddeler, organik maddeler, toprak suyu ve havası, toprak reaksiyonu ve iyon değişimi, topraktaki bitki besin elementleri, toprak ıslah yöntemleri dersin içeriğini oluşturur.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Toprak bilimine giriş ve toprağın tanımı Anlatım (Uzaktan Eğitim)
2 Toprak elementleri ve mineralleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
3 Toprağı oluşturan kayalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
4 Toprak oluşumu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
5 Toprak morfolojisi ve horizonlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
6 Toprak tekstürü, strüktürü ve önemi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
7 Toprağın fiziksel özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
8 Ara Sınav
9 Toprağın kimyasal özellikleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
10 Toprak organizmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
11 Toprağın organik maddesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
12 Toprak erozyonu ve korunumu Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
13 Toprakların sınıflaması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
14 Toprak kullanımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
15 Toprak çevre ilişkileri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sönmez, K. 1994. Toprak ve Su Koruma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 169, Erzurum.
2 Çanga, M. R., Baran, A., Namlı, A., Çaycı, G., Arcak, S, Sadık Usta, S., Yüksel, M., Sözüdoğru Ok, S., Öztürk, H.S., Turgay, O.C. 2020. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü Ders Notları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sönmez, K. 1994. Toprak ve Su Koruma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 169, Erzurum.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 70

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 7 14
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 81