|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; öğrencilerin toprak oluşumunu, toprakta bulunan kaya ve mineraller ile onları oluşturan elementleri tanımasını, toprak özellikleri arasında ilişkiler kurabilmesini, toprağın kalitesini artırabilmek için hangi uygulamaların yapılması gerektiğini toprak koşullarına göre belirleyebilmesini sağlamak, toprağın bitki yetiştirme ortamı olarak rolünü öğrenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toprak tekstürü, strüktürü ve önemini kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toprak oluşumunda etkili olan fiziksel, kimyasal ve biyolojik süreçleri inceleyebilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Toprak organik maddesi ve organik madde döngüsünü inceleyebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Toprak biyolojisinin genel kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Toprağı oluşturan unsurları, toprağın dinamik yapısı, fiziksel, kimyasal ve biyolojik çevre ile olan ilişkisini tanımlayabilme olanağı bulacaktır. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toprağın tanımı, toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, toprağın morfolojisi, toprağı oluşturan inorganik maddeler, organik maddeler, toprak suyu ve havası, toprak reaksiyonu ve iyon değişimi, topraktaki bitki besin elementleri, toprak ıslah yöntemleri dersin içeriğini oluşturur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toprak bilimine giriş ve toprağın tanımı | Anlatım (Uzaktan Eğitim) |
2 | Toprak elementleri ve mineralleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
3 | Toprağı oluşturan kayalar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
4 | Toprak oluşumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
5 | Toprak morfolojisi ve horizonlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
6 | Toprak tekstürü, strüktürü ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
7 | Toprağın fiziksel özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toprağın kimyasal özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
10 | Toprak organizmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
11 | Toprağın organik maddesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
12 | Toprak erozyonu ve korunumu | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
13 | Toprakların sınıflaması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
14 | Toprak kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
15 | Toprak çevre ilişkileri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma (Uzaktan Eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sönmez, K. 1994. Toprak ve Su Koruma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 169, Erzurum. | |
2 | Çanga, M. R., Baran, A., Namlı, A., Çaycı, G., Arcak, S, Sadık Usta, S., Yüksel, M., Sözüdoğru Ok, S., Öztürk, H.S., Turgay, O.C. 2020. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü Ders Notları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sönmez, K. 1994. Toprak ve Su Koruma. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 169, Erzurum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |