|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL İBRAHİM OĞUZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı; peyzaj tasarımında canlı materyal olan bitkilerin beslenmesinin, büyüme ve gelişmesinin öneminin kavranması, bitkilerin mineral ve organik madde bileşimlerini, bitkilerde beslenme bozukluklarının nedenlerini ve teşhisini, bitkilere mutlak gerekli besin maddelerinin toprakta bulunuş formlarını ve alınabilirliklerini, bitkilerde enzimleri ve karbonhidrat, protein ve yağların metabolizmasını ve aralarındaki ilişkileri, bitkide mutlak gerekli besin elementlerinin fizyolojik rollerini, noksanlık ve toksite semptomlarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toprakta besin maddesi noksanlıklarının nedenlerini ve bu noksanlıkların gübrelemeyle nasıl giderileceğini bilir, |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Besin maddelerinin bitkiye hangi dönemde nasıl verileceğini bilir, |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bitkisel semptomları değerlendirebilir, |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bitkisel tasarımlarda bitki beslenmesinin rolünü öğrenir. |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, Bitki Beslenmesinin ve korumasının tanımı ve önemi, büyüme ve büyümeyi denetleyen etkenler, toprak faktörü, verimliliği ve bitki beslenmesindeki yeri, topraktaki besin maddeleri, bitkinin besin maddesi alımı ve özümlenmesi, bitki ve su ilişkileri, bitkinin biyokimyası, fotosentez ve solunum, gübreler ve gübreleme teknikleri içeriği oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, bitkisel üretimde bitki beslemenin önemi, besin maddelerinin bitkiler tarafından alınması | Yüz yüze öğrenme |
2 | Gübrenin tanımı ve sınıflandırılması, doğal ve yapay gübreler | Yüz yüze öğrenme |
3 | Kimyasal gübreler ve toprağa verilen gübre miktarının hesaplanması | Yüz yüze öğrenme |
4 | Bitkilerde azot asimilasyonu, toprak-bitki-azot ilişkileri (nitrifikasyon, denitrifikasyon vb) | Yüz yüze öğrenme |
5 | Besin maddelerinin kök yoluyla pasif ve aktif absorpsiyonu, yaprak yoluyla beslenme, | Yüz yüze öğrenme |
6 | Bitkilerde azot, fosfor ve potasın fizyolojik önemi, | Yüz yüze öğrenme |
7 | Bitkide kalsiyum ve mağnezyumun fizyolojik önemi, | Yüz yüze öğrenme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitkide kükürdün önemi, noksanlığı görülen topraklar, | Yüz yüze öğrenme |
10 | Bitkilerde makro element (N,P,K,S,Ca,Mg) noksanlık simptomlarının slaytlarla sunumu | Yüz yüze öğrenme |
11 | Bitkilerde demir ve mangan alımı ve fizyolojik önemleri, | Yüz yüze öğrenme |
12 | Bitkilerde çinko ve bakır alımı ve fizyolojik önemleri, | Yüz yüze öğrenme |
13 | Bitkilerde bor, molibden ve silisyumun alımı ve fizyolojik önemleri | Yüz yüze öğrenme |
14 | Bitkiye zararlı elementler, bitkilerde Fe, Mn, Zn, Cu, B ve Mo noksanlıklarının slaytlarla sunumu | Yüz yüze öğrenme |
15 | Topraksız yetiştiricilikte besin çözeltilerinin hazırlanması, torf ortam analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, | Yüz yüze öğrenme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elinç, F., 2007. Bitki Besleme ve Toprak Verimliliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi ziraat Fakültesi, Ders Kitap no: 57, Samsun | |
2 | Kacar, B. ve Katkat, V. 2010. Bitki Besleme. Nobel Yayın No:849, 4. Basım. ISBN 978-975-591-834-4 Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kacar, B. ve Katkat, V. 2010. Bitki Besleme. Nobel Yayın No:849, 4. Basım. ISBN 978-975-591-834-4 Ankara Elinç, F., 2007. Bitki Besleme ve Toprak Verimliliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi ziraat Fakültesi, Ders Kitap no: 57, Samsun |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 70 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 7 | 14 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 87 |