Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-222 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-222 Adı: BİTKİ BESLEME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUALLA KETEN (mketen@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
HALİL İBRAHİM OĞUZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı; peyzaj tasarımında canlı materyal olan bitkilerin beslenmesinin, büyüme ve gelişmesinin öneminin kavranması, bitkilerin mineral ve organik madde bileşimlerini, bitkilerde beslenme bozukluklarının nedenlerini ve teşhisini, bitkilere mutlak gerekli besin maddelerinin toprakta bulunuş formlarını ve alınabilirliklerini, bitkilerde enzimleri ve karbonhidrat, protein ve yağların metabolizmasını ve aralarındaki ilişkileri, bitkide mutlak gerekli besin elementlerinin fizyolojik rollerini, noksanlık ve toksite semptomlarını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toprakta besin maddesi noksanlıklarının nedenlerini ve bu noksanlıkların gübrelemeyle nasıl giderileceğini bilir, PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Besin maddelerinin bitkiye hangi dönemde nasıl verileceğini bilir, PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Bitkisel semptomları değerlendirebilir, PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Bitkisel tasarımlarda bitki beslenmesinin rolünü öğrenir. PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste, Bitki Beslenmesinin ve korumasının tanımı ve önemi, büyüme ve büyümeyi denetleyen etkenler, toprak faktörü, verimliliği ve bitki beslenmesindeki yeri, topraktaki besin maddeleri, bitkinin besin maddesi alımı ve özümlenmesi, bitki ve su ilişkileri, bitkinin biyokimyası, fotosentez ve solunum, gübreler ve gübreleme teknikleri içeriği oluşturmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı, bitkisel üretimde bitki beslemenin önemi, besin maddelerinin bitkiler tarafından alınması Yüz yüze öğrenme
2 Gübrenin tanımı ve sınıflandırılması, doğal ve yapay gübreler Yüz yüze öğrenme
3 Kimyasal gübreler ve toprağa verilen gübre miktarının hesaplanması Yüz yüze öğrenme
4 Bitkilerde azot asimilasyonu, toprak-bitki-azot ilişkileri (nitrifikasyon, denitrifikasyon vb) Yüz yüze öğrenme
5 Besin maddelerinin kök yoluyla pasif ve aktif absorpsiyonu, yaprak yoluyla beslenme, Yüz yüze öğrenme
6 Bitkilerde azot, fosfor ve potasın fizyolojik önemi, Yüz yüze öğrenme
7 Bitkide kalsiyum ve mağnezyumun fizyolojik önemi, Yüz yüze öğrenme
8 Ara Sınav
9 Bitkide kükürdün önemi, noksanlığı görülen topraklar, Yüz yüze öğrenme
10 Bitkilerde makro element (N,P,K,S,Ca,Mg) noksanlık simptomlarının slaytlarla sunumu Yüz yüze öğrenme
11 Bitkilerde demir ve mangan alımı ve fizyolojik önemleri, Yüz yüze öğrenme
12 Bitkilerde çinko ve bakır alımı ve fizyolojik önemleri, Yüz yüze öğrenme
13 Bitkilerde bor, molibden ve silisyumun alımı ve fizyolojik önemleri Yüz yüze öğrenme
14 Bitkiye zararlı elementler, bitkilerde Fe, Mn, Zn, Cu, B ve Mo noksanlıklarının slaytlarla sunumu Yüz yüze öğrenme
15 Topraksız yetiştiricilikte besin çözeltilerinin hazırlanması, torf ortam analiz sonuçlarının değerlendirilmesi, Yüz yüze öğrenme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Elinç, F., 2007. Bitki Besleme ve Toprak Verimliliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi ziraat Fakültesi, Ders Kitap no: 57, Samsun
2 Kacar, B. ve Katkat, V. 2010. Bitki Besleme. Nobel Yayın No:849, 4. Basım. ISBN 978-975-591-834-4 Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kacar, B. ve Katkat, V. 2010. Bitki Besleme. Nobel Yayın No:849, 4. Basım. ISBN 978-975-591-834-4 Ankara Elinç, F., 2007. Bitki Besleme ve Toprak Verimliliği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi ziraat Fakültesi, Ders Kitap no: 57, Samsun

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 2 70

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 7 14
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 87