|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Karmaşık tasarım problemlerine hakim olmak üzere, bireysel alandan kamusal alana kadar uzanan bir açılımda farklı ölçekli, tasarım problemlerinin çözümleri; bu bağlamda, kentsel mekan çözümleri, kente ilişkin tasarım problemlerine çözüm üretilmesi. Mekansal ve işlevsel verileri; çağdaş teknolojiler, yapım teknikleri, çevre faktörleri çerçevesinde yorumlanması ve farklı mekansal ilişkilerin kavranması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Kent ve kentsel mekanlara ilişkin tasarım problemleri üzerinde tartışma ve çözüm üretebilme bilgisine sahip olabilecekler. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Yapmış oldukları tasarımın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Konu ile ilgili literatür çalışması (kentsel açık mekanlar, kıyı alanları) Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Proje konusu ve çalışma arsasının öğrencilere verilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje ili ilgili ön çalışmaların yapılması ve arsanın görülmesi | Arazi çalışması |
3 | Konuya ilişkin örnek projelerin incelenmesi, analiz edilmesi; atölye çalışmaları, Proje alanına ilişkin kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi; ihtiyaç programı ve fonksiyon şemalarının belirlenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
4 | Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
5 | Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
6 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. Leke planları ve alan kullanımlarının değerlendirilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
7 | Konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | Uygulamalı anlatım, Çizim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tasarıma yönelik eskiz çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
10 | Yapısal ve strüktürel elemanların kullanılması; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
11 | Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
12 | Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
13 | Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
14 | Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
15 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | All periods, practices and other resources related to project and design issues | |
2 | Proje ve tasarım konuları ile ilişkili tüm periyotlar, uygulamalar ve diğer kaynaklar | |
3 | Booth N. Hiss J. 2017. Konut Peyzaj Mimarisi: Özel Konut için Tasarım Süreci (Ticaret ve Teknolojideki Yenilikler) | |
4 | Booth, N. 1989. Peyzaj Mimari Tasarımının Temel Öğeleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim gereçleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
uygulama | 3 | 14 | 42 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 215 |