|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Karmaşık tasarım problemlerine hakim olmak üzere, bireysel alandan kamusal alana kadar uzanan bir açılımda farklı ölçekli, tasarım problemlerinin çözümleri; bu bağlamda, kentsel mekan çözümleri, kente ilişkin tasarım problemlerine çözüm üretilmesi. Mekansal ve işlevsel verileri; çağdaş teknolojiler, yapım teknikleri, çevre faktörleri çerçevesinde yorumlanması ve farklı mekansal ilişkilerin kavranması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Kent ve kentsel mekanlara ilişkin tasarım problemleri üzerinde tartışma ve çözüm üretebilme bilgisine sahip olabilecekler. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Yapmış oldukları tasarımın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Konu ile ilgili literatür çalışması (kentsel açık mekanlar, kıyı alanları) Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Proje konusu ve çalışma arsasının öğrencilere verilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Proje ili ilgili ön çalışmaların yapılması ve arsanın görülmesi | Arazi çalışması |
| 3 | Konuya ilişkin örnek projelerin incelenmesi, analiz edilmesi; atölye çalışmaları, Proje alanına ilişkin kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi; ihtiyaç programı ve fonksiyon şemalarının belirlenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 4 | Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 5 | Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 6 | Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. Leke planları ve alan kullanımlarının değerlendirilmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 7 | Konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tasarıma yönelik eskiz çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 10 | Yapısal ve strüktürel elemanların kullanılması; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 11 | Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 12 | Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 13 | Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 14 | Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 15 | Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | All periods, practices and other resources related to project and design issues | |
| 2 | Proje ve tasarım konuları ile ilişkili tüm periyotlar, uygulamalar ve diğer kaynaklar | |
| 3 | Booth N. Hiss J. 2017. Konut Peyzaj Mimarisi: Özel Konut için Tasarım Süreci (Ticaret ve Teknolojideki Yenilikler) | |
| 4 | Booth, N. 1989. Peyzaj Mimari Tasarımının Temel Öğeleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çizim gereçleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
| Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
| uygulama | 3 | 14 | 42 |
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 215 | ||