Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-301 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-301 Adı: PROJE III Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ASLIHAN TIRNAKÇI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Karmaşık tasarım problemlerine hakim olmak üzere, bireysel alandan kamusal alana kadar uzanan bir açılımda farklı ölçekli, tasarım problemlerinin çözümleri; bu bağlamda, kentsel mekan çözümleri, kente ilişkin tasarım problemlerine çözüm üretilmesi. Mekansal ve işlevsel verileri; çağdaş teknolojiler, yapım teknikleri, çevre faktörleri çerçevesinde yorumlanması ve farklı mekansal ilişkilerin kavranması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konu ile ilgili farklı kullanıcı kesimine bağlı olarak tasarım çözümleri üretebileceklerdir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Kent ve kentsel mekanlara ilişkin tasarım problemleri üzerinde tartışma ve çözüm üretebilme bilgisine sahip olabilecekler. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Konu ile ilgili plan, kesit, görünüş, detay çözümlemeleri ve maket anlatımları üretebileceklerdir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Yapmış oldukları tasarımın fonksiyonel ve estetik yaklaşımlarını ve gerekçelerini yani tasarım yaklaşımlarını savunabileceklerdir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konu ile ilgili literatür çalışması (kentsel açık mekanlar, kıyı alanları) Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama Konu ile ilgili kullanıcı ihtiyaçlarının belirlenmesi, ihtiyaç listesi, fonksiyon şeması, ihtiyaç-alanın imkanları analizi Tüm bu değerlendirmelerin ışığı altında ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması ve eleştirilmesi Yarıyılın sonuna kadar öneriler geliştirme ve eleştirme Öneri-eleştiri sürecinin devam ettirilmesi Sonuç olarak üzerinde fikir birliği sağlanan çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Proje konusu ve çalışma arsasının öğrencilere verilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje ili ilgili ön çalışmaların yapılması ve arsanın görülmesi Arazi çalışması
3 Konuya ilişkin örnek projelerin incelenmesi, analiz edilmesi; atölye çalışmaları, Proje alanına ilişkin kullanıcı gereksinimlerinin belirlenmesi; ihtiyaç programı ve fonksiyon şemalarının belirlenmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
4 Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
5 Alana ilişkin doğal ve kültürel verilerin analiz edilmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
6 Konu ile ilgili özgün senaryo kurgulama, beyin fırtınası tekniği, çizerek düşünme tekniği. Leke planları ve alan kullanımlarının değerlendirilmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
7 Konuya ilişkin fonksiyon şeması öncelikleri, alanın analizi, alanın imkanları ve ihtiyaçlar dikkate alınarak senaryonun çizilerek planlanması. Öneri-eleştiri Uygulamalı anlatım, Çizim
8 Ara Sınav
9 Tasarıma yönelik eskiz çalışmaları; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
10 Yapısal ve strüktürel elemanların kullanılması; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
11 Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
12 Sert zemin planları, kesit, görünüş çalışmalarının incelenmesi; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
13 Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
14 Bitkisel tasarım çalışmaları; atölye çalışmaları Uygulamalı anlatım, Çizim
15 Komple projenin tekrar gözden geçirilmesi. Planlar, kesitler, cepheler, detaylar ve çalışma maketi Uygulamalı anlatım, Çizim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 All periods, practices and other resources related to project and design issues
2 Proje ve tasarım konuları ile ilişkili tüm periyotlar, uygulamalar ve diğer kaynaklar
3 Booth N. Hiss J. 2017. Konut Peyzaj Mimarisi: Özel Konut için Tasarım Süreci (Ticaret ve Teknolojideki Yenilikler)
4 Booth, N. 1989. Peyzaj Mimari Tasarımının Temel Öğeleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
çizim gereçleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 14 42
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 2 12
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 14 2 28
Final Sınavı 4 1 4
uygulama 3 14 42
0
Toplam İş Yükü 215