|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere fidanlıkların kuruluşu, fidan üretimi konusunda temel bilgileri vermek. Çeşitli amaçlarla yapılan ağaçlandırma faaliyetlerini planlama ve uygulama tekniklerini öğrenmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ağaçlandırma tekniğine ait temel kavramlar öğrenebilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fidan tiplerini ayırabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dikim tekniğinin genel esaslarını kavrayabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Fidan sökümü, ambalajlama ve depolama yapabilme |
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel kavramlar, fidanlık yerinin seçimi ve kuruluşu, ağaçlandırmada koruma ve bakım, özel nitelikle ağaçlandırmalar, generatif ve vejetatif fidan üretim teknikleri, bakım, fidan tipleri, fidan sökümü, sınıflandırma, ambalajlama ve sevki | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ağaçlandırmada genel kavramlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ağaçlandırmanın ülkemizde ve dünyadaki yeri ve önemi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Arazi hazırlığı ve toprak işleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fidanlık işletmeciliğinde yer ve yön seçiminin önemi, yer ve yön seçimine etki eden faktörler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fidanlık işletmeciliğinde üretim yastıkları ile özellikleri, ebatları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dikim yoluyla ağaçlandırmanın genel esasları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çıplak kök fidan dikimi (ekim yastıkların hazırlanması, ekim zamanı, ekim sıklığı, açık alan ekim metotları) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kaplı fidan dikimi (kullanılan kaplar, üretme ve yetiştirme ortamları, harç hazırlama, kaplı fidan sahalarının düzenlenmesi) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Vejetatif üretim | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fidanlıklarda bakım ve koruma çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fidan envanteri, fidan sökümü, fidanların depolanması, fidan nakli | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Fidan kalitesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gültekin, E., 1988. Fidanlık Tekniği. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No:21, Adana, 79 s. | |
2 | Ürgenç, S., 1992. Ağaç ve Süs Bitkileri Fidanlık ve Yetiştirme Tekniği. Üniversite Yayın No: 3676, Fakülte Yayın No: 418, ISBN 975-404-253-5, İstanbul Üniversitesi Basımevi ve Film Merkezi, İstanbul, 569 s | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |