|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri doğrultusunda, kent parkı, bölge parkı gibi daha büyük alanlarda ilke ve yaklaşımlar doğrultusunda proje yapımı |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alan analiz çalışmalarını yapabilme ve kağıda aktarabilme yetisine sahip olabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Daha büyük ölçekteki alanlarda planlama ve tasarım kararları doğrultusunda uygulanabilir projeler oluşturma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | 3 boyutlu hayal edebilme ve aktarabilme yetisi kazanma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Proje çalışması; sörvey, fonksiyon şeması, ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması öneriler geliştirme ve eleştirme, çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Alanın tanıtılması, amacın ve sorunların belirtilmesi, çalışma gruplarının oluşturulması, alana ilişkin vaziyet planının sağlanması, kent parkı planlama ilkelerinin araştırılması | Uzaktan Eğitim |
2 | Arazide etüd çalışmalarının yapılması, veri temini | Uzaktan Eğitim |
3 | Hazırlanan sörvey çalışmalarının kritiği ve alan analiz çalışmalarının yorumlanması | Uzaktan Eğitim |
4 | Sörvey diyagramı ve çevre analiz çalışmalarının sunumu | Uzaktan Eğitim |
5 | Leke çalışmalarının hazırlanması | Uzaktan Eğitim |
6 | Konu ile ilgili proje örneklerinin araştırılması , Avan projeye başlanması | Uzaktan Eğitim |
7 | Avan proje çalışması | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avan proje kritiğinin verilmesi | Uzaktan Eğitim |
10 | Kesin proje çalışması, maket çalışması | Uzaktan Eğitim |
11 | Kesin proje çalışması, maket çalışması | Uzaktan Eğitim |
12 | Kesin proje kritiği, maket çalışması | Uzaktan Eğitim |
13 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması | Uzaktan Eğitim |
14 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması | Uzaktan Eğitim |
15 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek bitkilendirme projesinin tamamlanması | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 198 |