|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ASLIHAN TIRNAKÇI, ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri doğrultusunda, kent parkı, bölge parkı gibi daha büyük alanlarda ilke ve yaklaşımlar doğrultusunda proje yapımı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alan analiz çalışmalarını yapabilme ve kağıda aktarabilme yetisine sahip olabilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Daha büyük ölçekteki alanlarda planlama ve tasarım kararları doğrultusunda uygulanabilir projeler oluşturma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | 3 boyutlu hayal edebilme ve aktarabilme yetisi kazanma |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Proje çalışması; sörvey, fonksiyon şeması, ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması öneriler geliştirme ve eleştirme, çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Alanın tanıtılması, amacın ve sorunların belirtilmesi, çalışma gruplarının oluşturulması, alana ilişkin vaziyet planının sağlanması, kent parkı planlama ilkelerinin araştırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Arazide etüd çalışmalarının yapılması, veri temini | Arazi çalışması |
| 3 | Hazırlanan sörvey çalışmalarının kritiği ve alan analiz çalışmalarının yorumlanması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 4 | Sörvey diyagramı ve çevre analiz çalışmalarının sunumu | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 5 | Leke çalışmalarının hazırlanması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 6 | Konu ile ilgili proje örneklerinin araştırılması , Avan projeye başlanması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 7 | Avan proje çalışması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Avan proje kritiğinin verilmesi | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 10 | Kesin proje çalışması, maket çalışması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 11 | Kesin proje çalışması, maket çalışması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 12 | Kesin proje kritiği, maket çalışması | Uzaktan Eğitim |
| 13 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek) yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 14 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100) ölçeklerde büyütülerek yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 15 | Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100) ölçeklerde büyütülerek bitkilendirme projesinin tamamlanması | Uygulamalı anlatım, Çizim |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 2 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 2 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 198 | ||