Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-401 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-401 Adı: PROJE V Teorik+Uygulama: 4+2 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MELİHA AKLIBAŞINDA (melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ESRA ÖZHANCI, MURAT YÜCEKAYA,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Peyzaj planlama ve tasarım ilkeleri doğrultusunda, kent parkı, bölge parkı gibi daha büyük alanlarda ilke ve yaklaşımlar doğrultusunda proje yapımı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alan analiz çalışmalarını yapabilme ve kağıda aktarabilme yetisine sahip olabilir PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Daha büyük ölçekteki alanlarda planlama ve tasarım kararları doğrultusunda uygulanabilir projeler oluşturma PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 3 boyutlu hayal edebilme ve aktarabilme yetisi kazanma PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Proje çalışması; sörvey, fonksiyon şeması, ilk mekansal örgütlenmelerin eskizlerinin ortaya koyulması öneriler geliştirme ve eleştirme, çalışmanın plan, kesit, görünüş ve maket anlatımlarının teslimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Alanın tanıtılması, amacın ve sorunların belirtilmesi, çalışma gruplarının oluşturulması, alana ilişkin vaziyet planının sağlanması, kent parkı planlama ilkelerinin araştırılması Uzaktan Eğitim
2 Arazide etüd çalışmalarının yapılması, veri temini Uzaktan Eğitim
3 Hazırlanan sörvey çalışmalarının kritiği ve alan analiz çalışmalarının yorumlanması Uzaktan Eğitim
4 Sörvey diyagramı ve çevre analiz çalışmalarının sunumu Uzaktan Eğitim
5 Leke çalışmalarının hazırlanması Uzaktan Eğitim
6 Konu ile ilgili proje örneklerinin araştırılması , Avan projeye başlanması Uzaktan Eğitim
7 Avan proje çalışması Uzaktan Eğitim
8 Ara Sınav
9 Avan proje kritiğinin verilmesi Uzaktan Eğitim
10 Kesin proje çalışması, maket çalışması Uzaktan Eğitim
11 Kesin proje çalışması, maket çalışması Uzaktan Eğitim
12 Kesin proje kritiği, maket çalışması Uzaktan Eğitim
13 Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması Uzaktan Eğitim
14 Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek yapısal uygulama projesinin tamamlanması, bitkilendirme projesi çalışması Uzaktan Eğitim
15 Proje üzerinden seçilen bir alanın (1/200 – 1/100 ölçeklerde büyütülerek bitkilendirme projesinin tamamlanması Uzaktan Eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Hannebaum, L. G., 2001; Landscape Design: A Practical Approach (5th edition), Prentice Hall

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 1 20
Final Sınavı 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 7 10 70
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 198