Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PM-324 - PEYZAJ MİMARLIĞI

Kodu: PM-324 Adı: KURAKÇIL PEYZAJ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PEYZAJ MİMARLIĞI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İklim değişikliği ve sonuçları, su tasarrufu, peyzajlarda etkin su kullanımı, uygun sulama yöntemleri ve bitki seçimi konularında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İklim değişikliğinin etki ve sonuçlarını bilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Mesleki olarak yükümlülüklerini öğrenir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Su etkin peyzaj tasarımı ile ilgili fikri olur. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-4 Uygun bitki seçimi yapabilir. PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Küresel iklim değişikliği, iklim değişikliklerinin olası etkileri ve beraberinde getirdiği susuzluk sorunu, geçmiş ve gelecekteki iklim değişimi peyzaj alanlarında etkin su kullanımı, su tasarrufu, kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri, xeriscape planlamada uygun sulama yönteminin seçimi, uygulamanın hangi durumlarda geçerli olduğu, doğal peyzaj uygulamaları, uygun bitki seçimi, uygulamadaki bakım çalışmalarına ilişkin bilgiler verilecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı Anlatım, Soru-Cevap
2 Küresel iklim değişikliği Anlatım, Soru-Cevap
3 İklim değişikliklerinin olası etkileri ve beraberinde getirdiği susuzluk sorunu Anlatım, Soru-Cevap
4 Peyzaj alanlarında etkin su kullanımı Anlatım, Soru-Cevap
5 Su tasarrufu Anlatım, Soru-Cevap
6 Kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap
7 Kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Bitki seçim ilkeleri Anlatım, Soru-Cevap
10 Bitkilerin bakımı Anlatım, Soru-Cevap
11 Kurakçıl bitkiler Anlatım, Soru-Cevap
12 Kurakçıl bitkiler Anlatım, Soru-Cevap
13 Dünyadan örnekler Anlatım, Soru-Cevap
14 Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap
15 Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi Anlatım, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 U.S. Environmental Protection Agency, 2003. Water-Efficient Landscaping. EPA Water Resources Center,U.S. Environmental Protection Agency, Washington. www.epa.gov/OWM/water-efficiency/index.htm
2 Cooperative Extension Nassau County, 2003. Home Grounds Fact Sheet. Nassau County Horticulture Program.
3 Wade G. L. and Midcap J. T., 2007. A Guide To Developing a Water-Wise Landscape. The University of Georgia Cooperative Extension.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
City of Aurora Parks and Open Spaces Department, 2003. Recommended Xeriscape Plant List. Colorado, ABD.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 1 20
9.Proje
Final Sınavı 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 7 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 97