|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ESRA ÖZHANCI (eozhanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İklim değişikliği ve sonuçları, su tasarrufu, peyzajlarda etkin su kullanımı, uygun sulama yöntemleri ve bitki seçimi konularında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İklim değişikliğinin etki ve sonuçlarını bilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Mesleki olarak yükümlülüklerini öğrenir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Su etkin peyzaj tasarımı ile ilgili fikri olur. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-4 | Uygun bitki seçimi yapabilir. |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Küresel iklim değişikliği, iklim değişikliklerinin olası etkileri ve beraberinde getirdiği susuzluk sorunu, geçmiş ve gelecekteki iklim değişimi peyzaj alanlarında etkin su kullanımı, su tasarrufu, kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri, xeriscape planlamada uygun sulama yönteminin seçimi, uygulamanın hangi durumlarda geçerli olduğu, doğal peyzaj uygulamaları, uygun bitki seçimi, uygulamadaki bakım çalışmalarına ilişkin bilgiler verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Küresel iklim değişikliği | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İklim değişikliklerinin olası etkileri ve beraberinde getirdiği susuzluk sorunu | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Peyzaj alanlarında etkin su kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Su tasarrufu | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kurakçıl peyzaj (xeriscape) kavramı ve uygulama ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bitki seçim ilkeleri | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bitkilerin bakımı | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kurakçıl bitkiler | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kurakçıl bitkiler | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dünyadan örnekler | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yakın çevredeki peyzajların ve uygulamaların incelenmesi | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | U.S. Environmental Protection Agency, 2003. Water-Efficient Landscaping. EPA Water Resources Center,U.S. Environmental Protection Agency, Washington. www.epa.gov/OWM/water-efficiency/index.htm | |
2 | Cooperative Extension Nassau County, 2003. Home Grounds Fact Sheet. Nassau County Horticulture Program. | |
3 | Wade G. L. and Midcap J. T., 2007. A Guide To Developing a Water-Wise Landscape. The University of Georgia Cooperative Extension. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
City of Aurora Parks and Open Spaces Department, 2003. Recommended Xeriscape Plant List. Colorado, ABD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 97 |