|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, süs bitkileirnde uygulanan üretim tekniklerinin genel olarak verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İğne yapraklılarda üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Yapraklı ağaç türlerinde üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yapraklı çalı türlerinin üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Süs bitkilerinin tanıtılması ve çoğaltımı, yetiştiriciliği. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Süs bitkileri kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Fidanlık Ve Sera Yer Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Konular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bitki yetiştirme ortamları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 10 | Fidanlıkta repikaj | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Fidanların Yaşa Göre Sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Süs bitkilerinin bakım işlemleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | Tüplü fidan yetiştiriciliği | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Soğanlı, yumrulu ve rizomlu bitkiler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akat, H. 2017. Süs Bitkileri Üretim Teknikleri. Efil Yayınevi | |
| 2 | CEYLAN G. 1998. DIŞ MEKAN SÜS BİTKİLERİ VE PEYZAJDA KULLANIMLARI .FLORA YAYINLARI | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Süs Bitkileri Yetiştiriciliği-I. Ders Notları. 2004. Zencirkıran,M. Uludağ Üniversitesi Orhangazi MYO,Peyzaj Programı(Basılmamış) Süs Ağaç ve Çalıları Üretim Tekniği.1988. Mengüç,A. Uludağ Üniversitesi,Ziraat Fakültesi, Ders Notları:34, Bursa. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 93 | ||