|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PEYZAJ MİMARLIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ASLIHAN TIRNAKÇI (aslihanerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, süs bitkileirnde uygulanan üretim tekniklerinin genel olarak verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İğne yapraklılarda üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilme |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Yapraklı ağaç türlerinde üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Yapraklı çalı türlerinin üretim ve yetiştirme tekniklerini öğrenebilir |
PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Süs bitkilerinin tanıtılması ve çoğaltımı, yetiştiriciliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Süs bitkileri kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Süs bitkileri kavramı | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Süs bitkilerinin sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Süs bitkilerinin sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Süs bitkileri üretim teknikleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Süs bitkileri üretim uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Süs bitkileri üretim uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Süs bitkileri üretim uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Süs bitkilerinin kullanım şekilleri, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Süs bitkilerinin kullanım şekilleri, çevresel katkıları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dış mekânlarda kullanılan diğer süs bitki gruplarına ait cinsler, türler ve kullanım alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Soğanlı yumrulu rizomlu bitkiler, sınıflandırma, kullanımları ve örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Soğanlı yumrulu rizomlu bitkiler, sınıflandırma, kullanımları ve örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akat, H. 2017. Süs Bitkileri Üretim Teknikleri. Efil Yayınevi | |
2 | CEYLAN G. 1998. DIŞ MEKAN SÜS BİTKİLERİ VE PEYZAJDA KULLANIMLARI .FLORA YAYINLARI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Süs Bitkileri Yetiştiriciliği-I. Ders Notları. 2004. Zencirkıran,M. Uludağ Üniversitesi Orhangazi MYO,Peyzaj Programı(Basılmamış) Süs Ağaç ve Çalıları Üretim Tekniği.1988. Mengüç,A. Uludağ Üniversitesi,Ziraat Fakültesi, Ders Notları:34, Bursa. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 30 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 1 | 20 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |