Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL343 - İŞLETME

Kodu: İŞL343 Adı: NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEM VE UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarında en iyi şekilde araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin veri ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılmasıdır. Öğrenci kongrelerine öğrencilerin katılımını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrencilerin işletme alanında en iyi şekilde araştırmalar yapabilir. PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Araştırma ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılır. PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur.
PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşletme alanında araştırmanın boyutları, İşletme kapsamında öğrencilerle araştırma konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Araştırma konusuna yönelik bilgi ve veri toplanması, Verilerin analizi ve verilerin yorumlanarak raporlanması, Öğrenci kongrelerine ders kapsamında hazırlanan araştırma çalışmasıyla katılmaları, Hazırlanan araştırma çalışmasının seminer salonunda sunumunun yapılmasıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders kapsamının anlatılması, İşletme alanı araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi Anlatım ve tartışma
2 İşletme alanında öğrencilerin konu belirlemesi, Öğrencilerin konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Anket çalışması yapılması Anlatım ve tartışma
3 Belirlenen konulara yönelik araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmesi Anket formu veri girişinin öğrenilmesi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
4 Tablolar oluşturma ve grafik çizimleri Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
5 İstatistiksel testlere hakkında bilgi verme Anlatım, tartışma
6 Ki-kare testi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
7 Öğrenci çalışmalarında öğrenilen testlerin uygulanması Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
8 Ara Sınav
9 Parametrik testler - t testi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
10 Parametrik testler - Varyans analizi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
11 Parametrik testler - Varyans analizi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
12 Parametrik olmayan testler Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
13 Kümeleme Analizi Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
14 Öğrenci kongrelerine öğrencileri hazırlama Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması
15 Öğrencilerin sunumlarının yapılması Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hardy, M. & Alan Bryman, 2014. The hand book of Data Analysis, Sage publications Inc.California 91320
2 Provost, F. & Tom Fawcett, 2013. Data Science for Business, O’Reilly Media Inc. CA, 95472.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kaynak kitaplar, tahta, bilgisayar ve istatistiksel yazılım

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2
5.Rapor 1 2
6.Seminer 1 1
7.Performans Ödevi 1 1
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 16 48
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 3 4 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 122