|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYLİN ALKAYA (aylin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarında en iyi şekilde araştırmalar yapmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin veri ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılmasıdır. Öğrenci kongrelerine öğrencilerin katılımını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencilerin işletme alanında en iyi şekilde araştırmalar yapabilir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Araştırma ve veri analizi ile ilgili temel uygulamalarla donatılır. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla çalışma; yenilik ve değişime açık, girişimci yaşam boyu öğrenme davranışı kazanma; liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla eleştirel ve analitik iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olur. PÇ-20 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. PÇ-22 Eğitim ve öğretimde sürekliliği hedefleyen "yaşam boyu öğrenme" bilincini artırarak, bilim, bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izler. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletme alanında araştırmanın boyutları, İşletme kapsamında öğrencilerle araştırma konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Araştırma konusuna yönelik bilgi ve veri toplanması, Verilerin analizi ve verilerin yorumlanarak raporlanması, Öğrenci kongrelerine ders kapsamında hazırlanan araştırma çalışmasıyla katılmaları, Hazırlanan araştırma çalışmasının seminer salonunda sunumunun yapılmasıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders kapsamının anlatılması, İşletme alanı araştırma yöntemlerinin öğrenilmesi | Anlatım ve tartışma |
2 | İşletme alanında öğrencilerin konu belirlemesi, Öğrencilerin konularının belirlenmesi, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Anket çalışması yapılması | Anlatım ve tartışma |
3 | Belirlenen konulara yönelik araştırma yöntemleri hakkında bilgi verilmesi Anket formu veri girişinin öğrenilmesi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
4 | Tablolar oluşturma ve grafik çizimleri | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
5 | İstatistiksel testlere hakkında bilgi verme | Anlatım, tartışma |
6 | Ki-kare testi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
7 | Öğrenci çalışmalarında öğrenilen testlerin uygulanması | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parametrik testler - t testi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
10 | Parametrik testler - Varyans analizi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
11 | Parametrik testler - Varyans analizi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
12 | Parametrik olmayan testler | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
13 | Kümeleme Analizi | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
14 | Öğrenci kongrelerine öğrencileri hazırlama | Anlatım, tartışma ve bilgisayar uygulaması |
15 | Öğrencilerin sunumlarının yapılması | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hardy, M. & Alan Bryman, 2014. The hand book of Data Analysis, Sage publications Inc.California 91320 | |
2 | Provost, F. & Tom Fawcett, 2013. Data Science for Business, O’Reilly Media Inc. CA, 95472. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, tahta, bilgisayar ve istatistiksel yazılım |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | |
5.Rapor | 1 | 2 | |
6.Seminer | 1 | 1 | |
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |