Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İKTİSADİ ve İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ / İŞL436 - İŞLETME

Kodu: İŞL436 Adı: MARKA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, marka ve marka yönetimi ile ilgili temel kavramlara, marka stratejileri oluşturma ve uygulamaya yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Marka yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Markama süreci ve stratejilerini açıklayabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Markalama ve yeni medya ilişkisini kurabilir. PÇ-11 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, stratejik pazarlama, küresel pazarlar, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlar ve kavrar.
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kavramsal boyutlarıyla marka ve marka yönetimi, marka konumlandırma, marka kimliği, marka denkliği, markalama süreci, marka lama türleri, marka stratejileri ve marka iletişimi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Marka kavramı, önemi markalama alanları marka türleri. Anlatma yöntemi ve soru cevap
2 Marka yönetimi ve süreci Anlatma yöntemi ve soru cevap
3 Marka konumlandırma Anlatma yöntemi ve soru cevap
4 Marka kimliği Anlatma yöntemi ve soru cevap
5 Markalama süreci Anlatma yöntemi ve soru cevap
6 Sembolik ve İşlevsel markalama Anlatma yöntemi ve soru cevap
7 Marka denkliği Anlatma yöntemi ve soru cevap
8 Ara Sınav
9 Markalama Stratejileri Anlatma yöntemi ve soru cevap
10 Marka İletişimi Anlatma yöntemi ve soru cevap
11 Marka iletişim Alanları Anlatma yöntemi ve soru cevap
12 Marka iletişim Alanları Anlatma yöntemi ve soru cevap
13 Marka iletişim Alanları Anlatma yöntemi ve soru cevap
14 Markalama ve yeni medya Anlatma yöntemi ve soru cevap
15 Markalama ve yeni medya Anlatma yöntemi ve soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 TOSUN, Nurhan Babür (2015), Marka Yönetimi, İstanbul: Beta yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sunum (projeksiyon), ders kitabı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 8 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 4 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 122