|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN SEÇME (gsecme@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
The objective of the course is to provide students with statistical analysis on the computer. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | be able to understand the variable types and measurement |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | analyse hypothesis and discover analyse method |
PÇ-17 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Variable types, measurement scales, parametric and non-parametric tests, comparing means, causality tests, regression analysis | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Variables, variable types, parameters and measurement | verbal lecture and discussion |
2 | Hypothesis tests | verbal lecture and discussion |
3 | Paremetric and non-parametric tests | verbal lecture and discussion |
4 | Parametric and non-parametric tests, normality | Verbal lecture with Computer application |
5 | Hypothesis testing | Verbal lecture with Computer application |
6 | Comparing means, t-test versions | Verbal lecture with Computer application |
7 | Comparing means, t-test versions and Anova | Verbal lecture with Computer application |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ki-square test | Verbal lecture with Computer application |
10 | Correlation and Causality | Verbal lecture with Computer application |
11 | Covariance analysis | Verbal lecture with Computer application |
12 | Regression analysis | Verbal lecture with Computer application |
13 | Non-paremetric tests for comparing means | Verbal lecture with Computer application |
14 | Non-parametric test for causality | Verbal lecture with Computer application |
15 | General evaluation | Verbal lecture with Computer application |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | de Smith M J (2015) STATSREF: Statistical Analysis Handbook - a web-based statistics resource. The Winchelsea Press, Winchelsea, UK | |
2 | Foster, J. J., Data Analysis using SPSS for Windows: A Beginners` Guide, Sage Publications | |
3 | Applied Statistics in Business and Economics (The Mcgraw-hill/Irwin Series, Operations and Decision Sciences) 3rd Edition by David Doane (Author), Lori Seward (Author), 2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Textbook, data show, computer, and software |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |