|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU TÜYSÜZ (burcutuysuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Klasik Dönem toplumlarının siyasi, ve kültürel yönlerinin incelemesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klasik Dönem toplumları hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Klasik Dönem toplumlarının tarihsel süreçte yaşadığı gelişim ve değişimleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Klasik Dönem toplumlarının kültürel yapılarını ve bu yapıyı oluşturan etmenleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Klasik Dönem toplumlarınca ortaya konulan mimari, heykel ve seramik gibi sanat eserlerinin dönemsel özelliklerini öğrenir ve bununla birlikte Klasik Döneme ait kültürel unsurların yorumlama ve tarihlendirme becerisi de kazanılır. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klasik Dönem toplumlarının siyasi, ve kültürel yönlerinin incelenmesini amaç edinen bu dersin içeriğinde; dönemin mimari yapıları, plastik eserleri ve seramikleri gibi kültürel unsurları tarihsel bir dizgi içerisinde stil, tipoloji ve ikonografik yönleriyle ele alınacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Klasik Arkeoloji'de Genel Konular; Kronoloji ve Coğrafya | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 2 | Klasik Dönem Kıta Yunanistan ve Anadolu toplumlarının siyasi yapısı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 3 | Klasik Dönem toplumlarının sosyal ve felsefi yapısı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 4 | Klasik Dönem’de kentleşme | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 5 | Klasik Dönem mimarisine giriş | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 6 | Atina Akropolis’i ve mimari yapıları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 7 | Klasik Dönem mimarisi: Tapınaklar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Klasik Dönem mimarisi: Tapınaklar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 10 | Klasik Dönem mimarisi: Kamu Yapıları (Stoa ve Agoraların Gelişimi) | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 11 | Klasik Dönem mimarisi: Kamu Yapıları (Tiyatro Mimarisi) | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 12 | Klasik Dönemde Konut Mimarisi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 13 | Klasik Dönem mezar mimarisi: Anadolu Mezar Anıtları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 14 | Klasik Dönem sanatına giriş: terminoloji, kapsam ve Klasik Dönem sanatını oluşturan öğeler | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 15 | Klasik Dönem Arkeolojisi Genel Değerlendirme | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008. | |
| 2 | R. Sowerby, Yunan Kültür Tarihi, 2012. | |
| 3 | A. M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi,1995. | |
| 4 | J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005. | |
| 5 | R..A. Tomlinson, Yunan Mimarlığı, 2012. | |
| 6 | H. Berwe, G. Gruben, Greek Temples Theatres and Shrines, 1963. | |
| 7 | G. Gruben, Die Tempel Der Griechen, 1966. | |
| 8 | R. E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, 1961. | |
| 9 | C. Gates, Antik Kentler, Antik Yakındoğu, Mısır, Yunan ve Roma’da kentsel yaşamın öyksü, 2015. | |
| 10 | L.M. Roth, Mimarlığın Öyküsü, 2006. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | 0 | ||
| 0 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||