|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURCU TÜYSÜZ (burcutuysuz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Klasik Dönem toplumlarının tarihi ve kültürel yönlerinin incelemesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Klasik Dönem toplumları hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Klasik Dönem toplumlarının tarihsel süreçte yaşadığı gelişim ve değişimleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Klasik Dönem toplumlarının kültürel yapılarını ve bu yapıyı oluşturan etmenleri öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Klasik Dönem toplumlarınca ortaya konulan mimari, heykel ve seramik gibi sanat eserlerinin dönemsel özelliklerini öğrenir ve bununla birlikte Klasik Döneme ait kültürel unsurların yorumlama ve tarihlendirme becerisi de kazanılır. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Klasik Dönem toplumlarının tarihi ve kültürel yönlerinin incelenmesini amaç edinen bu dersin içeriğinde; dönemin mimari yapıları, plastik eserleri ve seramikleri gibi kültürel unsurları tarihsel bir dizgi içerisinde stil, tipoloji ve ikonografik yönleriyle ele alınacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Klasik Dönem heykel sanatına giriş: konu, kapsam ve geçiş eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 2 | Erken Klasik Dönem plastik eserleri: kadın ve erkek heykelleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 3 | Erken Klasik Dönem kabartma sanatı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 4 | Olgun Klasik Dönem plastik eserleri: Parthenon Tapınağı plastik eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 5 | Olgun Klasik Dönem plastik eserleri: Hephaisteion, Athena Nike, Erechteion Tapınakları plastik eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 6 | Geç Klasik Dönem plastik eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 7 | Anadolu’da Klasik Dönem plastik eserleri | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Klasik Dönem seramik sanatına giriş, konu, kapsam | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 10 | Geçiş ressamları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 11 | Kleophrades, Brygos, ve Berlin ressamları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 12 | Eleusis, Onesimos, Panaitios ressamları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 13 | Douris, Makron, Dinos ve Meidias Ressamları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 14 | Mikion, Medea, Meleager, Xenopantes, Marsyas ve Amazon ressamları | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 15 | Beyaz zeminli vazolar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005. | |
| 2 | J. Boardman,Yunan Heykeli, Klasik Dönem, 2013. | |
| 3 | J. Boardman, Yunan Heykeli, Geç Klasik Dönem, 2014. | |
| 4 | G.M.A. Richter, The Sculpture and Sculptors of the Greeks, 1968. | |
| 5 | F. Brommer, Die Parthenon Skulpturen,1979. | |
| 6 | J.J. Pollit, Art and Experience in Classical Greece, 1972. | |
| 7 | J. Boardman, Kırmızı Figürlü Atina Vazoları, 2002. | |
| 8 | R.M. Cook, Greek Painted Pottery, Rotledge, 1997. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | 0 | ||
| 0 | 0 | ||
| Toplam İş Yükü | 134 | ||