|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı arkeolojik kazı ve yüzey araştırması sistemlerinin öğrenilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arkeolojik yüzey araştırması sistemlerini öğrenir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Arkeolojik kazı sistemlerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Arkeolojide kullanılan temel harita ve topografya bilgilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Arkeolojik belgeleme tekniklerini öğrenir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arkeolojik kazı ve yüzey araştırması sistemleri hakkında temel kavramlar öğrenciye anlatılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Arkeolojik araştırmaların kısa tarihçesi | Sözlü Analatım |
2 | Arkeolojik yerleşimlerin oluşumu ve arkeolojik sit tipleri | Sözlü Analatım |
3 | Arkeolojide temel harita ve topografya bilgileri | Sözlü Analatım |
4 | Arkeolojide temel harita ve topografya bilgileri | Sözlü Analatım |
5 | Arkeolojik yüzey araştırması teknikleri | Sözlü Analatım |
6 | Arkeolojik yüzey araştırması teknikleri | Sözlü Analatım |
7 | Arkeolojik kazı teknikleri | Sözlü Analatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arkeolojik kazı teknikleri | Sözlü Analatım |
10 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arazi Formları ve Yazılı Kayıtlar | Sözlü Analatım |
11 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arkeolojide Çizim ve Çizim Tipleri | Sözlü Analatım |
12 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arkeolojide Görsel Kayıtlar ve Fotoğrafçılık | Sözlü Analatım |
13 | Kazı Sonrası Arkeolojik Buluntu Analizleri: Seramik, metal ve diğer buluntu grupları. | Sözlü Analatım |
14 | Kazı Sonrası Arkeolojik Buluntu Analizleri: Seramik, metal ve diğer buluntu grupları. | Sözlü Analatım |
15 | Arkeolojik Bulguların Yorumlanması ve Sunumu | Sözlü Analatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | P. L. Drewett, Field Archaeology: An Introduction, London, 1999. | |
2 | B. M. Fagan, In The Beginning: An Introduction To Archaeology, New York, 1994. | |
3 | V. Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul,1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |