|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı arkeolojik kazı ve yüzey araştırması sistemlerinin öğrenilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Arkeolojik yüzey araştırması sistemlerini öğrenir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Arkeolojik kazı sistemlerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Arkeolojide kullanılan temel harita ve topografya bilgilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-16 Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Arkeolojik belgeleme tekniklerini öğrenir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Arkeolojik kazı ve yüzey araştırması sistemleri hakkında temel kavramlar öğrenciye anlatılır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Arkeolojik araştırmaların kısa tarihçesi | Sözlü Analatım |
| 2 | Arkeolojik yerleşimlerin oluşumu ve arkeolojik sit tipleri | Sözlü Analatım |
| 3 | Arkeolojide temel harita ve topografya bilgileri | Sözlü Analatım |
| 4 | Arkeolojide temel harita ve topografya bilgileri | Sözlü Analatım |
| 5 | Arkeolojik yüzey araştırması teknikleri | Sözlü Analatım |
| 6 | Arkeolojik yüzey araştırması teknikleri | Sözlü Analatım |
| 7 | Arkeolojik kazı teknikleri | Sözlü Analatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Arkeolojik kazı teknikleri | Sözlü Analatım |
| 10 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arazi Formları ve Yazılı Kayıtlar | Sözlü Analatım |
| 11 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arkeolojide Çizim ve Çizim Tipleri | Sözlü Analatım |
| 12 | Arkeolojik Kazılarda Belgeleme Yöntemleri: Arkeolojide Görsel Kayıtlar ve Fotoğrafçılık | Sözlü Analatım |
| 13 | Kazı Sonrası Arkeolojik Buluntu Analizleri: Seramik, metal ve diğer buluntu grupları. | Sözlü Analatım |
| 14 | Kazı Sonrası Arkeolojik Buluntu Analizleri: Seramik, metal ve diğer buluntu grupları. | Sözlü Analatım |
| 15 | Arkeolojik Bulguların Yorumlanması ve Sunumu | Sözlü Analatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | P. L. Drewett, Field Archaeology: An Introduction, London, 1999. | |
| 2 | B. M. Fagan, In The Beginning: An Introduction To Archaeology, New York, 1994. | |
| 3 | V. Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul,1999. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 9 | 4 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||