|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Anadolu’da Erken Tunç Çağı boyunca var olmuş kültürlerin gelişimini daha iyi anlamak ve öğrencilerin, bu kültürlerin oluşturdukları çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Erken Tunç Çağı kronolojisi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Erken Tunç Çağı Kültürleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Erken Tunç Çağı’nda Anadolu ve çevre kültürlerin ilişkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Erken Tunç Çağı Anadolu kültürlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Erken Tunç Çağı’nda Anadolu’da yaşayan kültürlerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişimlerinin, arkeolojik veriler ışığında öğrenciye sunulmasıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Erken Tunç Çağı’na ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması | Sözlü Anlatım |
2 | Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu | Sözlü Anlatım |
3 | Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu | Sözlü Anlatım |
4 | Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu | Sözlü Anlatım |
5 | Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu Yerleşimleri | Sözlü Anlatım |
6 | Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu | Sözlü Anlatım |
7 | Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu-Teknik Gezi, ilgili dönem tabakaları barındıran yerleşim ziyareti | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken Tunç Çağı’nda Amik Ovası ve Kilikya | Sözlü Anlatım |
10 | Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya | Sözlü Anlatım |
11 | Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya | Sözlü Anlatım |
12 | Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya | Sözlü Anlatım |
13 | Erken Tunç Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi | Sözlü Anlatım |
14 | Erken Tunç Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi | Sözlü Anlatım |
15 | Erken Tunç Çağı’nda Karadeniz Bölgesi | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. Sagona ve P.E. Zimansky, Ancient Turkey, Londra, 2009. | |
2 | J. Mellart, The Chalcolitihic and Early Bronze Ages in the Near east and Anatolia. Beirut, 1966. | |
3 | J. Yakar, Reflections of Ancient Anatolian Society in Archaeology, İstanbul, 2011. | |
4 | S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |