Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK363 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK363 Adı: ERKEN TUNÇ ÇAĞI ANADOLU ARKEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YALÇIN KAMIŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Anadolu’da Erken Tunç Çağı boyunca var olmuş kültürlerin gelişimini daha iyi anlamak ve öğrencilerin, bu kültürlerin oluşturdukları çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Erken Tunç Çağı kronolojisi hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Erken Tunç Çağı Kültürleri hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Erken Tunç Çağı’nda Anadolu ve çevre kültürlerin ilişkilerini öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Erken Tunç Çağı Anadolu kültürlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Erken Tunç Çağı’nda Anadolu’da yaşayan kültürlerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişimlerinin, arkeolojik veriler ışığında öğrenciye sunulmasıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: Erken Tunç Çağı’na ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması Sözlü Anlatım
2 Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu Sözlü Anlatım
3 Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu Sözlü Anlatım
4 Erken Tunç Çağı’nda Batı Anadolu Sözlü Anlatım
5 Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu Yerleşimleri Sözlü Anlatım
6 Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu Sözlü Anlatım
7 Erken Tunç Çağı'nda Orta Anadolu-Teknik Gezi, ilgili dönem tabakaları barındıran yerleşim ziyareti Sözlü Anlatım
8 Ara Sınav
9 Erken Tunç Çağı’nda Amik Ovası ve Kilikya Sözlü Anlatım
10 Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya Sözlü Anlatım
11 Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya Sözlü Anlatım
12 Erken Tunç Çağı’nda Güneydoğu Anadolu Bölgesi ve Mezopotamya Sözlü Anlatım
13 Erken Tunç Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi Sözlü Anlatım
14 Erken Tunç Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi Sözlü Anlatım
15 Erken Tunç Çağı’nda Karadeniz Bölgesi Sözlü Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A. Sagona ve P.E. Zimansky, Ancient Turkey, Londra, 2009.
2 J. Mellart, The Chalcolitihic and Early Bronze Ages in the Near east and Anatolia. Beirut, 1966.
3 J. Yakar, Reflections of Ancient Anatolian Society in Archaeology, İstanbul, 2011.
4 S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 125