|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı MÖ II. Binyıl boyunca var olmuş kültürlerin gelişimini anlamak ve öğrencilerin, bu kültürlerin oluşturdukları çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | MÖ II. Binyıl kronolojisi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | MÖ II. Binyıl kültürleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | MÖ II. Binyılda Anadolu ve çevre kültürlerin ilişkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | MÖ. II. Binyıl kültürlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| MÖ II. Binyıl boyunca Anadolu’da yaşayan kültürlerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişimlerinin, arkeolojik veriler ışığında öğrenciye sunulmasıdır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: MÖ II. Binyıla ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması | Sözlü Analatım |
| 2 | Orta Tunç Çağı Anadolu Arkeolojisine giriş ve kronoloji problemleri | Sözlü Analatım |
| 3 | Orta Tunç Çağı'nda sosyal ve ekonomik yapı | Sözlü Analatım |
| 4 | Orta Tunç Çağı'nda Mezopotamya ve Asur Ticaret Kolonileri'nin oluşumu | Sözlü Analatım |
| 5 | Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe | Sözlü Analatım |
| 6 | Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe | Sözlü Analatım |
| 7 | Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe | Sözlü Analatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Acemhöyük, Alişar ve Boğazköy | Sözlü Analatım |
| 10 | Eski Hitit Devleti’nin Kuruluşu ve Hitit Tarihi | Sözlü Analatım |
| 11 | Hitit Başkenti: Boğazköy | Sözlü Analatım |
| 12 | Hitit Kentleri, Kuşaklı, Ortaköy ve Kayalıpınar | Sözlü Analatım |
| 13 | Hitit Çanak Çömleği | Sözlü Analatım |
| 14 | Hitit Sanatı: Mimarlık | Sözlü Analatım |
| 15 | Hitit Sanatı: Heykeltıraşlık | Sözlü Analatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | A. Sagona ve P.E. Zimansky, Ancient Turkey, Londra, 2009. | |
| 2 | T. Özgüç, Kültepe Kazısı 1948, Ankara, 1950. | |
| 3 | T. Özgüç, Kültepe, İstanbul, 2005. | |
| 4 | S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011. | |
| 5 | T. Bryce, The Kingdom of Hittites, Newyork, 2005 | |
| 6 | A. Ünal, Hititler Devrinde Anadolu 1-2-3, İstanbul, 2002 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||