Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 366 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 366 Adı: MÖ II. BİN ANADOLU ARKEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
YALÇIN KAMIŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı MÖ II. Binyıl boyunca var olmuş kültürlerin gelişimini anlamak ve öğrencilerin, bu kültürlerin oluşturdukları çerçeveye hakim olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 MÖ II. Binyıl kronolojisi hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 MÖ II. Binyıl kültürleri hakkında bilgi edinir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 MÖ II. Binyılda Anadolu ve çevre kültürlerin ilişkilerini öğrenir. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 MÖ. II. Binyıl kültürlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
MÖ II. Binyıl boyunca Anadolu’da yaşayan kültürlerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişimlerinin, arkeolojik veriler ışığında öğrenciye sunulmasıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: MÖ II. Binyıla ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması Sözlü Analatım
2 Orta Tunç Çağı Anadolu Arkeolojisine giriş ve kronoloji problemleri Sözlü Analatım
3 Orta Tunç Çağı'nda sosyal ve ekonomik yapı Sözlü Analatım
4 Orta Tunç Çağı'nda Mezopotamya ve Asur Ticaret Kolonileri'nin oluşumu Sözlü Analatım
5 Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe Sözlü Analatım
6 Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe Sözlü Analatım
7 Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Kültepe Sözlü Analatım
8 Ara Sınav
9 Orta Tunç Çağı Orta Anadolu Bölgesi Yerleşimleri, Acemhöyük, Alişar ve Boğazköy Sözlü Analatım
10 Eski Hitit Devleti’nin Kuruluşu ve Hitit Tarihi Sözlü Analatım
11 Hitit Başkenti: Boğazköy Sözlü Analatım
12 Hitit Kentleri, Kuşaklı, Ortaköy ve Kayalıpınar Sözlü Analatım
13 Hitit Çanak Çömleği Sözlü Analatım
14 Hitit Sanatı: Mimarlık Sözlü Analatım
15 Hitit Sanatı: Heykeltıraşlık Sözlü Analatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 A. Sagona ve P.E. Zimansky, Ancient Turkey, Londra, 2009.
2 T. Özgüç, Kültepe Kazısı 1948, Ankara, 1950.
3 T. Özgüç, Kültepe, İstanbul, 2005.
4 S. R. Steadman ve G. McMahon, The Oxford Handbook of Ancient Anatolia, 2011.
5 T. Bryce, The Kingdom of Hittites, Newyork, 2005
6 A. Ünal, Hititler Devrinde Anadolu 1-2-3, İstanbul, 2002
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 4 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 4 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 126