Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ARK 362 - ARKEOLOJİ

Kodu: ARK 362 Adı: MÖ II.BİNYILDA MEZOPOTAMYA ARKEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ARKEOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEVZİ VOLKAN GÜNGÖRDÜ (volkangungordu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
MÖ. II. Binyıl Mezopotamya kültürlerinin özelliklerinin öğrenilmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eski Asur ve Eski Babil uygarlıklarının öğrenilmesi PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eski Asur ve Eski Babil uygarlıklarına ait yerleşimlerin arkeolojik buluntularının değerlendirilmesi. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Orta Asur ve Orta Babil uygarlıklarının özelliklerinin öğrenilmesi PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Orta Asur ve Orta Babil uygarlıklarına ait yerleşimlerin arkeolojik buluntularının değerlendirilmesi. PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar.
PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
M.Ö. II. bin yıl Mezopotamya uygarlıklarının değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, M.Ö. II. binyıl Mezopotamya arkeolojisi Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
2 Eski Asur Devleti'nin kökenleri ve Asur kenti Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
3 Arkeolojik belgelerde M.Ö. II. binyıl başlarında uluslarası ticaret ve Asur Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
4 Arkeolojik belgelerde M.Ö. II. binyıl başlarında uluslarası ticaret ve Asur Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
5 Arkeolojik belgelerde M.Ö. II. binyıl başlarında uluslarası ticaret ve Asur Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
6 Kuzey Mezopotamya'da Erken Asur egemenliğinin sona ermesi ve Mitanni egemenliği Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
7 Mitanni Kültürü ve arkeolojik buluntuları Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
8 Ara Sınav
9 Orta Asur Devleti ve kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
10 Güney Mezopotamya ve Babil kenti Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
11 Eski Babil Devleti ve Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
12 Eski Babil Devleti ve Kültürü Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
13 Güney Mezopotamya'da Kassit egemenliği Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
14 Orta Babil Devleti Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
15 Genel Değerlendirme Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 M. Roaf, Yakındoğu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Mezopotamya; İstanbul, 1996
2 E. Strommenger, M. Hirmer, The Art of Mesopotamia, London, 1964.
3 Roger Henry. Synchronized Chronology: Rethinking Middle East Antiquity. 2003.
4 Jonathan S. Tenney Life at the Bottom of Babylonian Society (Culture and History of the Ancient Near East) 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120