|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Anadolu’da Demir Çağı’nın farklı evrelerinde ortaya çıkan devletlerin siyasi, kültürel ve ekonomik gelişimlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Demir Çağı kronolojisi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Demir Çağı devletleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Demir Çağı’nda Anadolu ve çevre kültürlerin ilişkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Demir Çağı Anadolu kültürlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Demir Çağı’nda Anadolu’da var olan devletlerin siyasal, ekonomik, toplumsal ve teknolojik gelişimlerinin, arkeolojik veriler ışığında öğrenciye sunulmasıdır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Demir Çağı’na ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması | Konu Anlatımı |
| 2 | Geç Tunç Çağı’nı sona erdiren olaylar ve etkileri | Konu Anlatımı |
| 3 | Erken Demir Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi | Konu Anlatımı |
| 4 | Erken Demir Çağı’nda Doğu Anadolu Bölgesi | Konu Anlatımı |
| 5 | Erken Demir Çağı’nda Orta Anadolu Bölgesi | Konu Anlatımı |
| 6 | Erken Demir Çağı’nda Orta Anadolu Bölgesi | Konu Anlatımı |
| 7 | Erken Demir Çağı’nda Batı Anadolu | Konu Anlatımı |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Urartu Devleti’nin Ortaya Çıkışı | Konu Anlatımı |
| 10 | Urartu Şehirleri ve Kaleleri | Konu Anlatımı |
| 11 | Urartu Tapınakları ve Sarayları | Konu Anlatımı |
| 12 | Urartu Ölü Gömme Gelenekleri ve Mezar Mimarisi | Konu Anlatımı |
| 13 | Urartu Maden İşçiliği | Konu Anlatımı |
| 14 | Urartu Çanak Çömleği | Konu Anlatımı |
| 15 | Urartu Sanatı | Konu Anlatımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | R. Drews, The End of the Bronze Age, Princeton, 1993. | |
| 2 | W. A. Ward, The Crisis Years: The 12th Century BC, 1992. | |
| 3 | A. Çilingiroğlu, Urartu Krallığı Tarihi ve Sanatı, İzmir, 1997. | |
| 4 | K. Köroğlu ve E. Konyar, Urartu: Doğuda Değişim, İstanbul, 2011. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 6 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 142 | ||