|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NİLÜFER PEKER (npeker@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, öğrencinin Roma İmparatorluk dönemi kronolojisini, üretim tekniklerini, farklı üslupları, bunların ortaya çıkışında rol oynayan toplumsal olayları ve dönemin tartışmalarını öğrenmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Roma imparatorluk dönemi arkeolojisi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Roma imparatorluk döneminde somut kültür ve sanatın gelişim sürecini ve evrelerini kavrar. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Roma imparatorluk dönemi sanat, mimari ve toplumsal özelliklerinin etki çevrelerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-7 Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Roma imparatorluk dönemini tarihsel bir perspektif ile yorumlamanın önemini kavrar. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-4 Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Roma’nın İmparatorluk dönemine ait resim, heykel, mimari, küçük el sanatı gibi sanat üretimlerinin ortaya çıkışında etkili olan kültürel, dinsel, toplumsal, siyasal etmenler incelenir. Roma’nın sosyal tarihi, yaratıcılık tarihi ile beraber bireysel ve toplumsal kapsamda örneklerle ele alınır. Roma arkeolojisindeki temel terminolojik kavramlar üzerinde durulur. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Roma ’nın imparatorluğa dönüşümü | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
2 | Erken İmparatorluk Dönemi Sosyal ve siyasi yapısı | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
3 | Kentler: İtalya, Afrika, Yakındoğu, Anadolu Eyaletleri. | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
4 | Roma Kenti Yapıları: Kamusal alan | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
5 | Yapılar: Tapınak, hamam, forum, bazilika, evler, tiyatro ve amfitiyatro, gymnasium | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
6 | Orta İmparatorluk Dönemi Kent, yapılar ve İmparatorlar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
7 | Heykel ve resim: portre | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geç İmparatorluk Dönemi Kentler, yapılar ve İmparatorlar | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
10 | Sosyal hayat ve Kamusal alan | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
11 | Heykel ve resim: portre | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
12 | Heykel ve resim: portre | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
13 | Geç Antik Çağın Başlangıcında dönüşen toplum | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
14 | Rapor değerlendirmesi | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
15 | Genel değerlendirme | Konu Anlatımı ve Görsel Sunum (Resim, Çizim, Video, Harita, vb.) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | H. J. Deighton, Eski Roma Yaşantısında Bir Gün, (çev. Hande Kökten Ersoy), Homer Kitabevi, 1999 İstanbul. | |
2 | F. Kretzschmer, Antik Roma’da Mimarlık ve Mühendislik, | |
3 | R. Özgan, Roma Portre Sanatı, Ege Yay. 2015, İstanbul | |
4 | T. G. Parkin, A. J. Pomeroy, Roman Social History, A sourcebook, Routledge 2007. | |
5 | O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, İletişim yay., 2015 İstanbul. | |
6 | Vitruvius, Mimarlık Üzerine On Kitap, 2015 İstanbul. | |
7 | M Wheeler, Roma Sanatı ve Mimarisi, 1996 Londra. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 14 | 1 | 10 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |