|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ARKEOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YALÇIN KAMIŞ (yalcinkamis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YALÇIN KAMIŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Mezopotamya’da MÖ I. Binyılın farklı evrelerinde ortaya çıkan devletlerin siyasi, kültürel ve ekonomik gelişimlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mezopotamya MÖ I. Binyıl kronolojisi hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-9 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Demir Çağı Mezopotamya devletleri hakkında bilgi edinir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Demir Çağı Mezopotamya devletlerinin çevre kültürleri ile ilişkilerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-8 En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. PÇ-18 Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Demir Çağı Mezopotamya devletlerinin ekonomik, siyasi ve teknolojik gelişimlerini öğrenir. |
PÇ-1 Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-2 Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. PÇ-3 Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. PÇ-5 Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mezopotamya’da MÖ I. Binyılın farklı evrelerinde ortaya çıkan devletlerin siyasi, kültürel ve ekonomik gelişimler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Mezopotamya Demir Çağı’na ilişkin temel kavramların ve kronolojik çerçevenin tanımlanması | Konu Anlatımı |
2 | Yeni Asur Devletinin ortaya çıkışı ve yayılımı | Konu Anlatımı |
3 | Yeni Asur Şehirleri: Asur, Kalhu | Konu Anlatımı |
4 | Yeni Asur Şehirleri: Dur Şarrukin ve Ninive | Konu Anlatımı |
5 | Yeni Asur sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
6 | Yeni Asur sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
7 | Yeni Asur sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yeni Asur sanatı, heykeltıraşlık | Konu Anlatımı |
10 | Yeni Asur sanatı, heykeltıraşlık | Konu Anlatımı |
11 | Yeni Asur çanak çömleği | Konu Anlatımı |
12 | Babil kenti ve kazıları | Konu Anlatımı |
13 | Yeni Babil sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
14 | Yeni Babil sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
15 | Yeni Babil sanatı, mimarlık | Konu Anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | A. L. Delaporte, Mesopotamia, The Babylonian and Assyrian Civilization. New York, 1970 | |
2 | S. Yamada, The Construction of the Assyrian Empire, Brill, 200 | |
3 | Joan Oates, Babylon, revised ed., Thames & Hudson, 1986. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 4 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 12 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 4 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |