| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Psikoloji biliminin tarihini, Türkiye ve dünyadaki gelişimini kavrayabilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Psikolojinin alt alanlarını tanımlayabilme |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini sıralayabilme |
PÇ-23 Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Davranışın biyolojik temellerini kavrayabilme |
PÇ-13 Okul öncesi eğitimi alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Psikoloji bilimi, kapsamı ve alt alanları, psikoloji biliminde yöntem, davranışın biyolojik temelleri, duyular, algılama ve etki eden faktörler, genel uyarılmışlık hali, duygu ve heyecanlar, farkındalık, öğrenme, temel koşullar ve ilkeler, bellek, çeşitleri, etki eden faktörler, dil gelişimi, iletişim becerileri, düşünme ve problem çözme becerileri, dürtüler ve güdülenme, kişilik, ruh sağlığı ve sorunları, psikoterapiler, davranışı etkileyen sosyal psikolojinin temel konuları |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
|
Tanışma ve ders içeriğinin incelenmesi |
| 2 |
Psikoloji bilimi, kapsamı ve alt alanları
|
Düz anlatım, tartışma |
| 3 |
Psikoloji biliminde yöntem; betimsel, deneysel, istatistiksel yöntemler ve diğerleri
|
Düz anlatım, tartışma |
| 4 |
Davranışın biyolojik temelleri
|
Düz anlatım, tartışma |
| 5 |
Duyular, algılama ve etki eden faktörler
|
Düz anlatım, tartışma |
| 6 |
Genel uyarılmışlık hali, duygu ve heyecanlar, farkındalık
|
Düz anlatım, tartışma |
| 7 |
Öğrenme, temel koşullar ve ilkeler
|
Düz anlatım, tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Bellek, çeşitleri, etki eden faktörler
|
Düz anlatım, tartışma |
| 10 |
Dil gelişimi, iletişim becerileri, düşünme ve problem çözme becerileri
|
Düz anlatım, tartışma |
| 11 |
Dürtüler ve güdülenme
|
Düz anlatım, tartışma |
| 12 |
Kişilik, kuramlar, savunma mekanizmaları
|
Düz anlatım, tartışma |
| 13 |
Ruh sağlığı bozuklukları ve davranış sorunları
|
Düz anlatım, tartışma |
| 14 |
Psikoterapiler
|
Düz anlatım, tartışma |
| 15 |
Davranışı etkileyen sosyal faktörler; grup etkisi, roller ve beklentiler, prososyal davranışlar, tutumlar ve önyargılar |
Düz anlatım, tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Atkinson ve ark. 1996; Psikolojiye Giriş (Çev. Y.Alogan), Ankara: Arkadaş Yayınları. |
| 2 |
Cüceloğlu, D. (1992) İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Yayınevi. |
| 3 |
Morgan, Clifford T. (1993), Psikolojiye Giriş, (Ed. Sirel Karakaş), Ankara:Meteksan |
| 4 |
San Bayhan P, Artan İ, 2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|