|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM ETHEM ÖZKAN (eozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türkçedeki sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-19 Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sözlü iletişimin kurallarını sayabilir. |
PÇ-26 Etkili iletişim becerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma çeşitlerini sayabilir. |
PÇ-19 Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanma becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türkçe kelimelerin ses özellikleri, vurgu, heceler, sözlü anlatım, sözlü kompozisyon türleri, sözlü iletişim | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sözlü dilin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 2 | Sözlü iletişimin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 3 | Sözlü anlatım | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 4 | Konuşma becerisinin özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 5 | İyi bir konuşmanın temel ilkeleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 6 | İyi bir konuşmacının temel özellikleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 7 | Konuşma türleri | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hazırlıklı konuşma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 10 | Hazırlıksız konuşma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 11 | Hazırlıklı konuşmanın aşamaları | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 12 | Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 13 | Konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 14 | Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 15 | Sözlü anlatım uygulamaları | Açıklama, Soru-Cevap, Araştırma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, YKY., 1993, İst. | |
| 2 | Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları. | |
| 3 | Şükrü Ünalan, Sözlü Anlatım, Nobel Yay., 2007, İst. | |
| 4 | Hüseyin Ağca, Sözlü Anlatım, Gündüz Yay, 1999, Ank. | |
| 5 | Özden Bayramıçlılar, Sözlü, Yazılı ve Bilimsel Anlatım Tekniği, İTÜ, 1990, İst. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 80 | ||