| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Felsefe ile ilgili temel kavramları anlayabilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Felsefe ile bilim arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Bilgi felsefesini, bilim felsefesini, değerler felsefesini anlayabilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 |
Eğitimin felsefi temellerini kavrayabilme |
PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 |
Çağdaş eğitim teorilerini: idealizmi, realizmi, pragmatizmi, varoluşçuluğu, daimiciliği, temel esasçılığı, ilericiliği, yeniden inşacılığı, doğalcılığı açıklayabilme |
PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 |
Eğitim felsefesi akımları ile Türk Eğitim Sistemi arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme |
PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki .Eğitim felsefesinin tanımı .Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk.Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık .Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri .Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 2 |
Eğitim felsefesi kavramı
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 3 |
İdealizm
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 4 |
Realizm
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 5 |
Pragmatizm
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 6 |
Varoluşçuluk
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 7 |
Daimicilik
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Esasicilik
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 10 |
İlerlemecilik
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 11 |
Yeniden kurmacılık
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 12 |
Naturalizm
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 13 |
Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Felsefesi
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 14 |
Çağdaş Eğitim Felsefesi Akımları
|
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 15 |
Post-modernizm |
Doğrudan Öğretim, Tartışma |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara |
| 2 |
Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara |
| 3 |
Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayınları, 2011. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar
|