Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 106 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 106 Adı: EĞİTİM FELSEFESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PERİHAN ULUCAN (perihanulucan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Felsefe ile ilgili temel kavramaları anlama, felsefe ve bilim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme, felsefenin temel alanlarını kavrama, felsefenin ilgilendiği temel konuları açıklayabilme, eğitim felsefesi teorilerini açıklama

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Felsefe ile ilgili temel kavramları anlayabilme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Felsefe ile bilim arasındaki ilişkileri açıklayabilme PÇ-20 Formel ve informal eğitimi, eğitimin sosyal işlevlerini, sosyal yapı, kültür, sosyal sınıf, ekonomi, politika ile ilişkilerini, eğitimin sosyal gelişme ve değişme yönündeki rolünü açıklayabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bilgi felsefesini, bilim felsefesini, değerler felsefesini anlayabilme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eğitimin felsefi temellerini kavrayabilme PÇ-11 Felsefeyi, eğitimin felsefi temellerini, çağdaş eğitim teorilerini, bilgi, bilim, değerler felsefesini anlayabilir, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Çağdaş eğitim teorilerini: idealizmi, realizmi, pragmatizmi, varoluşçuluğu, daimiciliği, temel esasçılığı, ilericiliği, yeniden inşacılığı, doğalcılığı açıklayabilme PÇ-15 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Eğitim felsefesi akımları ile Türk Eğitim Sistemi arasındaki ilişkiyi çözümleyebilme PÇ-3 Okul öncesi eğitim alanıyla birlikte Türk eğitim sisteminin yapısını bilir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki .Eğitim felsefesinin tanımı .Eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk.Eğitim felsefesi akımları: daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden inşacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık .Eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri .Eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki Doğrudan Öğretim, Tartışma
2 Eğitim felsefesi kavramı Doğrudan Öğretim, Tartışma
3 İdealizm Doğrudan Öğretim, Tartışma
4 Realizm Doğrudan Öğretim, Tartışma
5 Pragmatizm Doğrudan Öğretim, Tartışma
6 Varoluşçuluk Doğrudan Öğretim, Tartışma
7 Daimicilik Doğrudan Öğretim, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Esasicilik Doğrudan Öğretim, Tartışma
10 İlerlemecilik Doğrudan Öğretim, Tartışma
11 Yeniden kurmacılık Doğrudan Öğretim, Tartışma
12 Naturalizm Doğrudan Öğretim, Tartışma
13 Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Felsefesi Doğrudan Öğretim, Tartışma
14 Çağdaş Eğitim Felsefesi Akımları Doğrudan Öğretim, Tartışma
15 Post-modernizm Doğrudan Öğretim, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sönmez, V. 2007; Eğitim Felsefesi, Anı Yayıncılık, Ankara
2 Tozlu, N.2003, Eğitim Felsefesi, MEB; Ankara
3 Ahmet Cevizci, Eğitim Felsefesi, İstanbul, Say Yayınları, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 172