|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALİL YILMAZ, GÖZDE ÖNAL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İş ve Uğraşı Terapisine özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve farklı kliniklerde (fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı) pratik uygulamalarının yapılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kanıta dayalı uygulamaların iş ve uğraşı terapisi için önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Ergoterapi uygulama sürecini açıklayabilir, ergoterapistlerle benzer ve farklı olan rollerini tanımlayabilir. |
PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-13 Alanında ve insan ilişkilerinde etik olur. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Herhangi bir vakayı iş uğraşı prensiplerine uygun bir şekilde değerlendirebilir, müdahale hedefleri belirleyebilir ve müdahale seçebilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-3 Öğrenme ve özel eğitimin temel kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-10 Sosyal, kültürel ve kişisel becerilerini geliştirir. PÇ-11 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. PÇ-17 Öğrenmeyi öğrenir ve yönetir. PÇ-19 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı değerlendirme ve tedavisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kanıta dayalı uygulama prensipleri | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 2 | Ergoterapi süreci (tarama, değerlendirme) | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 3 | Ergoterapi süreci (hedef belirleme) | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 4 | Ergoterapi süreci (teorik modeller, referans çerçevesi, müdahale süreci) | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 5 | Rehabilitasyonda ergoterapist ve iş uğraşı teknikerlerinin rol ve sorumlulukları | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 6 | Rehabilitasyonda ergoterapist ve iş uğraşı teknikerlerinin rol ve sorumlulukları | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 7 | Teorik model yardımıyla vaka çözümleme Vaka sunumu için öğrenci gruplarının belirlenmesi | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 10 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 11 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 12 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 13 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 14 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 15 | Öğrenci vaka sunumu, geri bildirim | uygulama,tartışma,soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güncel literatür kaynakları (konu ile ilgili makale ve tezler) | |
| 2 | Vaka dosyaları | |
| 3 | Ders notları kullanılacaktır. | |
| 4 | Sağlık Ve İyi Olmanın Geliştirilmesinde Ergoterapi. Prof. Dr. Hülya Kayıhan. İstanbul Tıp Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 20 | 80 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 240 | ||