|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BÜŞRA NUR FINDIK (busranurfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrenciler romatizmal hastalıklarda değerlendirme ve tedaviyi öğrenmeleri. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Romatizmal hastalığın patofizyolojisini tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-16 Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Hastalıklar arasındaki farkları ve hastalığa ait özellikleri tanımlayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Romatizmal hastalıkların tedavisinde ekip olarak çalışabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-4 Tıbbi rehabilitasyonda temel değerlendirme prensiplerini bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-6 Fizik tedavi modalitelerini bilir. PÇ-7 Terapötik egzersizleri bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-12 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Romatizmal hastalıklara genel yaklaşım, sınıflandırma, genel klinik bulgular ve tedavi yaklaşımları, romatizmal hastalıklarda fiziksel ve fonksiyonel değerlendirme ve takip yöntemleri, çeşitli romatizmal hastalıklarda görülen eklem kontraktürleri, deformiteler ve oluşum mekanizmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Romatolojiye Giriş | Anlatma, Soru Cevap |
| 2 | İnflamatuar artritler, Romatoid artrit | Anlatma, Soru Cevap |
| 3 | Seronegatif Artritler, | Anlatma, Soru Cevap |
| 4 | Ankilozan Spondilit, | Anlatma, Soru Cevap |
| 5 | Behçet Hastalığı | Anlatma, Soru Cevap |
| 6 | Osteoartrit ve Osteoporoz | Anlatma, Soru Cevap |
| 7 | Ara Sınav hazırlık | Anlatma, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Myofasial ağrı sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
| 10 | Fibromyalji Sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
| 11 | Kompleks bölgesel ağrı sendromu | Anlatma, Soru Cevap |
| 12 | Sistemik Lupus Eritematozus | Anlatma, Soru Cevap |
| 13 | Gut | Anlatma, Soru Cevap |
| 14 | Diabetus Mellitus | Anlatma, Soru Cevap |
| 15 | Final sınavı hazırlık | Anlatma, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ortopedik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Hasan Hallaçeli. Hipokrat Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| bilgisayar, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 10 | 50 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||