|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUHAMMET ÖZALP (muhammetozalp@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve farklı kliniklerde (fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı) pratik uygulamalarının yapılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fizyoterapinin amacını bilir ve fizyoterapi prensiplerini uygulabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Diğer sağlık çalışanları ve hastalar ile uygun iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-12 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hastalarla doğru iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlıdır. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamalarını yapabilir ve hastalarla doğru iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-4 Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamalarını yapar ve hastalarla doğru iletişim sağlanabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-4 Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı değerlendirme ve tedavisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
2 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
3 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
4 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
5 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
6 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
7 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
10 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
11 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
12 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
13 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
14 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
15 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fizyoterapi ile İlgili makale ve tezler | |
2 | Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon Fatih Erbahçeci Hipokrat Kitabevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 64 |