|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FİZYOTERAPİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAYRAM CAN DOĞAN (bayramcandogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAYRAM CAN DOĞAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Fizyoterapi ve Rehabilitasyona özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının gözden geçirilmesi ve farklı kliniklerde (fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı) pratik uygulamalarının yapılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fizyoterapinin amacını bilir ve fizyoterapi prensiplerini uygulabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Diğer sağlık çalışanları ve hastalar ile uygun iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-12 Bağımsız çalışabilme yeteneğine sahiptir PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Hastalarla doğru iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-10 Profesyonel, sosyal ve universal etik ve sorumluluklara duyarlıdır. PÇ-11 Birlikte çalışmaya yatkındır. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamalarını yapabilir ve hastalarla doğru iletişimi sağlayabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-4 Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamalarını yapar ve hastalarla doğru iletişim sağlanabilir. |
PÇ-1 Sağlık ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-3 Kanıta dayalı çözüm önerilerinde bulunur. PÇ-4 Vakalar için uygun fizyoterapi tekniklerini seçer. PÇ-5 Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır. PÇ-6 Rehabilitasyonda kullanılacak uygun terapi ajanları ve araçları seçer. PÇ-7 Fizyoterapide özel konular hakkında fikir sahibidir. PÇ-8 Doğru iletişim için, iletişim yöntemlerini hakkında fikir sahibidir. PÇ-13 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-14 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-15 Yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| fiziksel tıp ve rehabilitasyon, ortopedi, nöroloji-nöroşirurji, çocuk nörolojisi, göğüs hastalıkları, kalp-damar cerrahisi-kardiyoloji, reanimasyon, romatoloji, el cerrahisi, sporcu sağlığı değerlendirme ve tedavisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 2 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 3 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 4 | Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 5 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 6 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 7 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kas-iskelet sistemi hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 10 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 11 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 12 | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 13 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 14 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 15 | Sporcu hastalıklarında fizyoterapi uygulamaları | Uygulama Tartışma Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fizyoterapi ile İlgili makale ve tezler | |
| 2 | Temel Fizyoterapi Rehabilitasyon Fatih Erbahçeci Hipokrat Kitabevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 64 | ||