|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ORÇUN BAĞRA (orcunbagra@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin yapay zeka alanında temel konularını kavramalarını, arama, oyun oynama, mantık, öğrenme konularında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Zeka ve yapay zeka kavramlarını öğrenir |
PÇ-51 Yapay zeka ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-51 Yapay zeka ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Arama, oyun oynama, ajanlar konularını öğrenir |
PÇ-51 Yapay zeka ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Makine öğrenmesi, sınıflandırma ve kümeleme konularını kavrar |
PÇ-51 Yapay zeka ile ilgili bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Zeka ve yapay zeka kavramları, arama algoritmaları, akıllı ajanlar, makine öğrenmesi, sınıflandırma, kümeleme, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, bulanık mantık | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapay zekaya giriş | Anlatma, Soru-Cevap. |
2 | Akıllı ajanlar | Anlatma, Soru-Cevap. |
3 | Arama algoritmaları | Anlatma, Soru-Cevap. |
4 | Makine öğrenmesi- Normalizasyon | Anlatma, Soru-Cevap. |
5 | Sınıflandırma, karışıklık matrisi | Anlatma, Soru-Cevap. |
6 | Kümeleme, olasılık matrisi | Anlatma, Soru-Cevap. |
7 | Genetik algoritmalar | Anlatma, Soru-Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetik Algoritmalar | Anlatma, Soru-Cevap. |
10 | Yapay Sinir Ağları | Anlatma, Soru-Cevap. |
11 | Yapay Sinir Ağları | Anlatma, Soru-Cevap. |
12 | Bulanık Mantık | Anlatma, Soru-Cevap. |
13 | Öğrenci Sunumları | Anlatma, Soru-Cevap. |
14 | Öğrenci Sunumları | Anlatma, Soru-Cevap. |
15 | Öğrenci Sunumları | Anlatma, Soru-Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Russell, S.J. And Norvig, P., “Artificial Intelligence : A Modern Approach”, Third Edition, Prentice-Hall, 2009. (AIMA) | |
2 | Sunumlar | |
3 | Yapay Zeka Uygulamaları, Seçkin Yayıncılık, 2016 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |