|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere bazı özel matrisleri tanıtıp matrislerle işlem yapmayı ve determinant konusunu öğretmek. Lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemlerinin yanı sıra vektörler ve vektör uzayları ile ilgili temel bilgi kazanımı sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bazı özel matrisleri tanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Matrislerle çeşitli işlemler yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Determinant konusuna hakim olur |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Lineer denklem sistemlerini çözme becerisi kazanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Vektörler, vektör uzayları, özdeğer ve özvektörler hakkında temel bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Matris cebrine giriş, bazı özel matrisler, matrislerde toplama, çarpma işlemleri ve özellikleri, elemanter işlemler ve uygulamaları, matrislerde satırca ve sütunca indirgeme işlemi, matrisleri satırca indirgeniş eşolon form ve normal forma getirme işlemi, ters matris ve matrisin tersinin bulunması, bir matrisin rangının bulunması, determinantlar, determinant özellikleri, Sarrus kuralı, ek matris, homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, homojen lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, vektörler, vektör uzayları, özdeğer ve özvektörler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Matris cebrine giriş, bazı özel matrisler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Matrislerde toplama, çıkarma, çarpma işlemleri ve özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Elemanter işlemler ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Matrislerde satırca ve sütunca indirgeme işlemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Matrisleri satırca indirgenmiş eşolon form ve normal forma getirme işlemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Ters matris ve matrisin tersinin bulunması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Bir matrisin rangının bulunması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Determinantlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Determinant özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Sarrus kuralı, ek matris | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Homojen lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Vektörler, vektör uzayları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Özdeğer ve özvektörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Göksel Ağargün, Hülya Burhanzade, Lineer Cebir ve Çözümlü Problemleri, Birsen Yayınevi | |
2 | Neşe Ömür, Yücel Türker Ulutaş, Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler, Umuttepe Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |