|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İşlemsel yükselteçlerin (OP-AMP) karakteristik özellikleri ve farklı elektronik devrelerde kullanımlarının öğretilmesi, OP-AMP’lı devrelerin analizi ve tasarımının yapılabilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İşlemsel yükselteçlerin karakteristik özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İşlemsel yükselteç kullanılarak oluşturulan devre türlerini tanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İşlemsel yükselteç tabanlı devrelerin analizini ve tasarımını gerçekleştirebilir |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İşlemsel yükselteç tabanlı devreleri deneysel ortamda gerçekleştirme becerisi kazanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşlemsel kuvvetlendiricilerin (OP-AMP) özellikleri ve karakteristikleri, eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler, gerilim karşılaştırıcılar ve kırpıcı devreler, eviren ve evirmeyen toplayıcılar, geribeslemeli karşılaştırıcılar, karşılaştırıcılarda çıkış voltajının sınırlandırılması, fark alıcılar, gerilim izleyici devreler, gerilim-akım dönüştürücü devreler, yarım ve tam dalga doğrultucu devreler, osilatörler, logaritmik yükselteçler, akım-gerilim dönüştürücü devreler, enstrümantasyon yükseltici devreler ve uygulamaları, türev ve integral alıcı devreler, tepe dedektörleri, sabit akım ve gerilim devreleri, aktif filtreler, regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP): Özellikleri ve karakteristikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Gerilim karşılaştırıcılar ve kırpıcı devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Eviren ve evirmeyen toplayıcılar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Geribeslemeli karşılaştırıcılar, karşılaştırıcılarda çıkış voltajının sınırlandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Fark alıcılar, gerilim izleyici devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Gerilim-akım dönüştürücü devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yarım ve tam dalga doğrultucu devreler, osilatörler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Logaritmik yükselteçler, akım-gerilim dönüştürücü devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Enstrümantasyon yükseltici devreler ve uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | Türev ve integral alıcı devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Tepe dedektörleri, sabit akım ve gerilim devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Aktif filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory. | |
| 2 | M. Alçı, S. Kara.," Op Amp ve Lineer Tümdevreler", Ufuk Kitabevi, 2000. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||