|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İşlemsel yükselteçlerin (OP-AMP) karakteristik özellikleri ve farklı elektronik devrelerde kullanımlarının öğretilmesi, OP-AMP’lı devrelerin analizi ve tasarımının yapılabilmesi için gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşlemsel yükselteçlerin karakteristik özellikleri ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşlemsel yükselteç kullanılarak oluşturulan devre türlerini tanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İşlemsel yükselteç tabanlı devrelerin analizini ve tasarımını gerçekleştirebilir |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | İşlemsel yükselteç tabanlı devreleri deneysel ortamda gerçekleştirme becerisi kazanır |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşlemsel kuvvetlendiricilerin (OP-AMP) özellikleri ve karakteristikleri, eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler, gerilim karşılaştırıcılar ve kırpıcı devreler, eviren ve evirmeyen toplayıcılar, geribeslemeli karşılaştırıcılar, karşılaştırıcılarda çıkış voltajının sınırlandırılması, fark alıcılar, gerilim izleyici devreler, gerilim-akım dönüştürücü devreler, yarım ve tam dalga doğrultucu devreler, osilatörler, logaritmik yükselteçler, akım-gerilim dönüştürücü devreler, enstrümantasyon yükseltici devreler ve uygulamaları, türev ve integral alıcı devreler, tepe dedektörleri, sabit akım ve gerilim devreleri, aktif filtreler, regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP): Özellikleri ve karakteristikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Gerilim karşılaştırıcılar ve kırpıcı devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Eviren ve evirmeyen toplayıcılar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | Geribeslemeli karşılaştırıcılar, karşılaştırıcılarda çıkış voltajının sınırlandırılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Fark alıcılar, gerilim izleyici devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Gerilim-akım dönüştürücü devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yarım ve tam dalga doğrultucu devreler, osilatörler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Logaritmik yükselteçler, akım-gerilim dönüştürücü devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Enstrümantasyon yükseltici devreler ve uygulamaları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | Türev ve integral alıcı devreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | Tepe dedektörleri, sabit akım ve gerilim devreleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Aktif filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky, Electronic Devices and Circuit Theory. | |
2 | M. Alçı, S. Kara.," Op Amp ve Lineer Tümdevreler", Ufuk Kitabevi, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |