|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders Elektrik-Elektronik mühendisliği öğrencilerine farklı elektronik devrelerin tasarımını öğretmeyi amaçlar. Bu ders elektronik devreler için son ders olduğundan öğrencilere elektronik proje hazırlamayı öğretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşlemsel yükselteçler eşdeğer devreler ve OPAMP uygulamaları hakkında bilgi sahibi olunacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Osilatör, sinüzoidal dalga üreteçleri,negatif ve pozitif geri besleme kavramları, Berkhausen kriteri, osilatör tasarım yöntemleri, Colpitts ve Hartley osilatörleri, Wien köprü osilatörleri konularında bilgi sahibi olunacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Kare dalga ve üçgen dalga üreteçleri ve bunların tasarım teknikleri, UJT transistorleri ve uygulamaları, tristör, triak ve diak elemanları, elektronik devre tasarım yöntemleri ve önemli noktalarda bilgi sahibi olunacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP)’in özellikleri ve karakteristikleri, OP-AMP ofset gerilim ve akımı ve kutuplama akımları, Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler, Fark ve enstrumentasyon kuvvetlendiricileri, Temel op-amp devreleri, Osilatör ve sinüzoidal dalga üreteçleri, Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve dalga şekli üreticileri, Komparatörler, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler, Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri, Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı ve anahtarlamalı regülatör devreleri, UJT ve uygulamaları, Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlemsel kuvvetlendiriciler (OP-AMP)’in özellikleri ve karakteristikleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
2 | OP-AMP ofset gerilim ve akımı ve kutuplama akımları. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
3 | Eviren ve evirmeyen kuvvetlendiriciler. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
4 | Fark ve enstrumentasyon kuvvetlendiricileri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
5 | Temel op-amp devreleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
6 | Osilatör ve sinüzoidal dalga üreteçleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
7 | Hassas doğrultucular, kırpıcılar ve dalga şekli üreticileri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Komparatörler, logaritmik ve antilogaritmik kuvvetlendiriciler. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
10 | Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
11 | Büyük işaret kuvvetlendiricileri; A, B ve C sınıfı çalışma ve verimleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
12 | Regüleli güç kaynakları; şönt, seri, akım sınırlamalı ve anahtarlamalı regülatör devreleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
13 | UJT ve uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
14 | Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
15 | Tristör triak ve diak elamanlarıyla ilgili elektronik devre tasarım yöntemleri. | Anlatım, soru-cevap, benzetim, çevrimiçi uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | MICROELECTRONICS: Digital and Analog Circuits and Systems, Jacob MILLMAN, McGraw-Hill. | |
2 | Electronic Devices and Circuit Theory, Prentice Hall,. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 9 | 18 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |