Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / EEM-309 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: EEM-309 Adı: MESLEKİ UYGULAMA-1 Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj
Dersin Amacı
Staj yoluyla mesleki bilgi, beceri ve deneyimi geliştirmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İş alanlarını tanıyabilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İşyerlerindeki mesleki uygulamaları öğrenebilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Program çıktılarının tümünü sağlayan bir çalışma gerçekleştirebilir. PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak.
PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak.
PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek.
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak.
PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek.
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek.
PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek.
PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak.
PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak
PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak.
PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak.
PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak.
PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencilerin eğitim-öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulama çalışmaları.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
2 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
3 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
4 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
5 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
6 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
7 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
10 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
11 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
12 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
13 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
14 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
15 İlgili jürilerin; öğrencilerin, kendi stajlarına ilişkin olarak hazırladıkları raporları inceleyerek ve öğrencilere sorular sorarak stajları değerlendirmesi Uygulama, soru-cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Öğrenciler, staj yaptığı işyerindeki çalışma alanlarına göre ilgili kaynakları temin edebilir.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
-

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8 1 40
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60