|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CİHAN ÖNER (cihanoner@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Işın Teorisinin, Optoelektronik devre elemanlarının ve çalışma prensiplerinin anlaşılabilmesi ve ayırt edilebilmesi için gerekli temel bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Işığın temel teorisini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Lazerleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dedektörler ve fotodiyotları tanıyabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Opto-elektronik elemanları ve uygulama alanlarını ayırt edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Işığın dalga ve parçacık yapısı, Işığın elektromanyetik teorisi, Işığın Yayılması, Termal Uyarılma, Foton Enerjisi - Dalgaboyu İlişkisi, Enerji - Uzay (E - k) Konsepti, Direkt Bant Aralıklı Yarıiletkenler, Endirekt Bant Aralıklı Yarıiletkenler, Elektron-Deşik Çifti Jenerasyonu, Elektron-Deşik Çifti Rekombinasyonu, LED'ler, Lazerler, Fotodiyotlar, Kızılötesi Aydınlatma. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Işığın dalga ve parçacık yapısı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 2 | Işığın elektromanyetik teorisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 3 | Işığın Yayılması | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 4 | Termal Uyarılma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 5 | Foton Enerjisi - Dalgaboyu İlişkisi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 6 | Enerji - Uzay (E - k) Konsepti | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 7 | Direkt Bant Aralıklı Yarıiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Endirekt Bant Aralıklı Yarıiletkenler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 10 | Elektron-Deşik Çifti Jenerasyonu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 11 | Elektron-Deşik Çifti Rekombinasyonu | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 12 | LED'ler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 13 | Lazerler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 14 | Fotodiyotlar | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 15 | Kızılötesi Aydınlatma | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Optoelektronik Devreler ve Sistemler, Eldar MUSAYEV, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999. | |
| 2 | Yarıiletkenler ve Optoelektronik Uygulamaları, Ayşe Erol ve Naci Balkan, Seçkin Yayıncılık, 2015 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, dizüstü bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||