|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Güç Elektroniği ve Güç Elektroniği Sistemleri derslerinde anlatılan konuların deneysel olarak pekiştirilmesine yardımcı olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuları deneysel olarak gerçekleştirmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Turn-off snubber devresinin çalışmasını deneysel olarak incelemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuları deneysel olarak gerçekleştirmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolünü deneysel olarak yapmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devrelerini deneysel olarak kurup bir asenkron motorun hızını kontrol edebilmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | DC kıyıcıyı deneysel olarak tasarlayıp çalışmasını incelemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-7 | Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS) çeşidi olan flyback konverterin çalışmasını deneysel olarak incelemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-8 | İki tristörlü impals komütasyonlu DC kıyıcının çalışmasını deneysel olarak incelemek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması,Deney-1 : Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucular,Deney-2 : Snubber devre tasarımı,Deney-3 : Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuların incelenmesi,Deney-4 : İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolü,Deney-5 : Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devreler, AC kıyıcı kullanarak asenkron motor hız kontrolü,Deney-6 : DC kıyıcılar,Deney-7 : Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS),Deney-8: İki Tristörlü DC Kıyıcı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 2 | Laboratuvar Sorumlusu tarafından, deneylere ve Laboratuvar Kurallarına ilişkin açıklamaların yapılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 3 | Deney-1 : Tek fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucular. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 4 | Deney-2 : Snubber devre tasarımı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 5 | Deney-3 : Çok fazlı kontrollü ve kontrolsüz doğrultucuların incelenmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 6 | Deney-4 : İnverter ile beslenen 3-fazlı asenkron motorun hız kontrolü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 7 | Deney-5 : Tek ve üç fazlı AC kıyıcı devreler, AC kıyıcı kullanarak asenkron motor hız kontrolü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Deney-6 : DC kıyıcılar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 10 | Deney-7 : Anahtar modlu güç kaynağı (SMPS). | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 11 | Deney-8: İki Tristörlü DC Kıyıcı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 12 | Deney-9 : | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 13 | Deney-10 : | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 14 | Telafi Deneyleri Haftası | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 15 | Telafi Deneyleri Haftası | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Güç Elektroniği Lab. Deney Föyleri ( Power ELlectronics Lab. Expe. Books) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||