Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 203 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 203 Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM-I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilişsel ve dil gelişimi ile ilgili temel kavramların ve teorilerin, dil gelişiminin biyolojik sosyal ve bilişsel özelliklerinin, dil gelişim dönemlerinin, dil gelişim sürecinde etkili olan pozitif ve negative faktörlerin ve dil ve düşünce arasındaki etkileşimin kavranmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Doğum öncesi dönemde gelişimi açıklayabilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Gelişim ve gelişimin temel kavramlarını açıklayabilme PÇ-24 Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişimi açıklayabilme PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi açıklayabilme PÇ-17 Okul öncesi eğitiminde temel alan bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
0-8 yaşta bilişsel gelişim, bilişsel gelişim kavramları ve kuramları (Piaget, Vygotsky), dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dili oluşturan sistemler, dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri, 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi, dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler, dilin işlevi ve dil ile düşünce arasındaki ilişki, iki dillilik
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişimle ilgili temel kavramlara bakış Teorik anlatım
2 Piaget’in bilişsel gelişim kuramı. Piaget’e göre bilişsel gelişim dönemleri Teorik anlatım
3 Piaget’in teorisini uygulama. Piaget’in kuramının avantajları ve dezavantajlar Teorik anlatım
4 Vygotsky’nin bilişsel ve kavram gelişimi teorisi Teorik anlatım
5 Algı gelişimi, Taklit, dikkat, Bellek. Teorik anlatım
6 Zihinsel gelişimde bireysel farklılıklar. Teorik anlatım
7 Zihinsel gelişimi etkileyen etmenler Teorik anlatım
8 Ara Sınav
9 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişimin desteklenmesi Teorik anlatım
10 Dil gelişimi ile ilgili kavramlar, dil gelişimi kuramları (Chomsky, Piaget vd.) Teorik anlatım
11 Dili oluşturan sistemler, sentaks, Morfoloji, Anlam bilgisi ve Pragmatik gelişimleri. Teorik anlatım
12 Dilin nörolojik ve fizyolojik temelleri Teorik anlatım
13 0-8 yaş çocuklarının dil gelişimi ve dil gelişim dönemleri. Dil gelişimini etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler Teorik anlatım
14 İki dillilik. Edim bilim ve kullanım bilim Teorik anlatım
15 Erken çocukluk döneminde dil öğreniminin desteklenmesi Teorik anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 San Bayhan P, Artan İ, 2004. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş.İstanbul.
2 Senemoğlu, Nuray (1998) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya. Ankara:Özgen Matbaası
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 8 48
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 158